Buddy på hamar

I Østerdalen og Hedmarken er vi vel ikke spesielt bortskjemte med utvalget på akvaristikk-fronten... Zoo-butikkene har de vanligste fiskene på "10 på topp-lista"..

På Buddy på Hamar (Maxi) har de imidlertid nå så mange godbiter til en overkommelig penge, at jeg har vann i munnen (bokstavelig talt..)
Klovnkilli, Mystus bimaculatus, Iriatherina werneri (dragefinne), Boraras brigittae Garra Rufa, spennende goby m.m. Og så må det jo nevnes at den som bestiller inn disse litt mindre vanlige fiskene for mindre kar (som flest jo har) er lederen i Norsk Akvarieforbund, Alf Bjarne, som jobber der hver fredag. Så god kompetanse og veiledning følger med på kjøpet!

Det har blitt enda morsommere å drive med ferskvannsakvarie i Hedmark

Så flott!!! Skal besøke broren min på Hamar i løpet av høsten, så da blir det nok en tur innom der
Suuuushi
Jeg vil bo i Hamar :[

Jeg også, men bare på sommeren.

Det er ting på gang i Trondheim heldigvis Zoorud (engrosfirma), har akkurat begynt å ta inn fisk. Jeg ville prøvd å høre med Terje om han kan skaffe derfra. Link til fiskelister og terjes tropefisk ligger på klubbsiden:
Ellers har Marit Zoo mulighet til å skaffe det meste av asiatiske fisk, også av svært god kvalitet og VF, selvom de av en eller annen grunn selger mest søppelfisk i butikken.
Buddy på Hamar er greit, men dog vil jeg si dyrt som de fleste kjedebutikker er.

Har jo også Heros på Hamar som er mye billigere, spør etter fiskeliste der. Er som regel ganske godt utvalg på listen selv om de nødvendigvis ikke har det inne.
De skaffer forøvrig mye annet til greie priser også!
Spart mange kroner på å handle der.
Helt enig i at Heros også er en god butikk med fagkyndig personell, men det har vært langt mellom de mindre vanlige fiskene i karene. Men jeg synes de ligger i en klasse langt over de som er i Elverum, Åsnes, Kongsvinger m.v. (Og det lar seg jo forklare med at akvariehobbyen i Hedmark ikke er på nivå med andre steder i landet..desverre..)
Buddy tar forøvrig også inn på bestilling.

Men at det er spesielt dyrt er jeg ikke enig i. Det er f.eks. 300,- kr. for ti Boraras brigittae, og jeg synes det er en god pris? Dessuten innfører de nå antakeligvis en rabatt for medlemmer av Elverum og omegn akvarieklubb.
Mulig det skiller en femmer her og der, men det er ikke det denne hobbyen gjør meg blakk av.. Målet er ikke billigst mulig fisk, men kvalitet, utvalg og god veiledning. Vi kan jo nå bare håpe på at de andre butikkene i fylket hiver ut golfball-misfostrene sine og tar opp konkurransen
Buddy hamar
Det må jeg si. Jeg har vært innom Buddy flere ganger og møtt litt lunkne ansatte men har to ganger nå handlet av Alf Bjarne og det er en annen opplevelse. Jeg var der idag og kjøpte et dverggurami-par og fikk litt info om hva mere jeg kan ha i karet mitt. Oppløftende å møte slike folk! Prisene ligger jo litt over Hero's men de har som trådstarter sa litt mere spennende fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap