Dyrebutikker i arendal

Skal begynne på mitt første Akvarium nå snart og lurer på hvilken butikk jeg skal velge...
Dyrebutikkene jeg vet om som selger Fisk/Utstyr i Arendal er:

-Tropehagen Zoo Amfi Arena.
-Dyrebutikken på Myrene.
-Busters Shop Stoa.
-Arken Zoo Harebakken Senter.

Jeg har vært endel på Myrene tidligere i forbindelse med andre dyr og har alltid hatt positive opplevelser derfra,har også vært innom Busters Shop noen ganger og kikket mens mine foreldre har handlet For,bare positive opplevelser der også.
De 2 andre har jeg bare kikket innom noen ganger nå i det siste,vet ingenting om dem.
Hadde håpet og finne en "Fast" butikk hvor jeg kunne handle Fisk og Utstyr,føler det blir litt enklere enn og fly fra butikk til butikk og kjøpe en del der og en annen del der.Samtidig er det også greit at de ansatte i butikken vet hva de prater om og ikke bare prakker på meg Fisk og Utstyr som jeg ikke trenger.Så,noen forslag?
Dyrebutikker i arendal
Hei,kan ikke svare for de tre andre,men Busters shop har jeg bare positivt og si om.
De har mye forskjellig og endel spesielt,pluss at de forhandler discus fra stendker i samarbeid med Bettines Discus.
Handlet Discus her fra den første sendingen og fikk en super service.

Mvh Bjarne
Nettbutikken akvariekjeller'n
Hei!
Jeg har handlet hos Buster Shop, og vært fornøyd. Har kun handlet discus der.
Men hvis du har lyst til å spare noen kroner, i tillegg få topp service og gode råd, kan jeg absolutt anbefale deg Akvariekjeller'n. De er en nettbutikk som holder til i Skien, men det er også mulig å dra dit. Jeg kjører nå dit helt fra Sandefjord fordi jeg allikevel sparer nesten 50%, og det er hvis du legger til bensinen. De har topp planter og priser, hyggelig service og en masse kunnskap. De selger alt som er av fisk, utstyr og akvarier. Har handlet masse steder i landet, da jeg har flyttet mye, og har ALDRI vært så fornøyd som jeg er med det stedet! De sender også gjennom posten, men ikke fisk tor jeg.
Lykke til!
gatorubio
Hei! Jeg har handlet hos Buster Shop, og vært fornøyd. Har kun handlet discus der. Men hvis du har lyst til å spare noen kroner, i tillegg få topp service og gode råd, kan jeg absolutt anbefale deg Akvariekjeller'n. De er en nettbutikk som holder til i Skien, men det er også mulig å dra dit. Jeg kjører nå dit helt fra Sandefjord fordi jeg allikevel sparer nesten 50%, og det er hvis du legger til bensinen. De har topp planter og priser, hyggelig service og en masse kunnskap. De selger alt som er av fisk, utstyr og akvarier. Har handlet masse steder i landet, da jeg har flyttet mye, og har ALDRI vært så fornøyd som jeg er med det stedet! De sender også gjennom posten, men ikke fisk tor jeg. Lykke til!

Har dessverre ikke Bil,jeg har kun Scooter som transsportmiddel så jeg har ikke muligheten til og dra lengre enn Arendal og handle Fisk og utstyr.
Har tenkt og handle en del Utstyr gjennom nettbutikker ja,men det er greit og vite hvor man kan gå hvis det er noe jeg trenger av utstyr akurat på dagen.

Nærmeste butikk for meg blir den på Myrene og det i seg selv er jo positivt,da den bare er en 10.min gåtur unna.
Den på Arena Senteret virker så liten og trang,føler meg nesten litt inneklemt der når jeg har gått og kikket.
Har ikke mye erfaring med den på HareBakken men da den heller ikke er så langt unna,så har jeg planer om og kjøre ned der når snøen smelter og ta en ordentlig kikk.
Virker som de har ett veldig godt utvalg av Fisk på Busters Shop ja,har bare kikket sånt rent overfladisk og har ikke sett på hvilke arter de har,men virker som det er mye og velge imellom.
Har vært ett par ganger på Buster Shop på Stoa nå. Hyggelig betjening, greie priser og bra utvalg i fisk. Sist vi var der hadde de også fått satt opp noen saltvannskar, og hadde fått inn noen koraller og sånn som de ikke hadde fått på plass enda. Er egentlig veldig fornøyd, men selfølgelig, skal man ha utstyr så får man det en god del lapper billigere på nett, men da får man det jo ikke på timen så... Joda, det er ikke siste gangen jeg har vært der å handlet!
Busters shop
Har så smått begynt min rundtur i de forskjellige dyrebutikkene i Arendal,bare for og kikke på hva slags utvalg de har av Fisk og andre dyr,så jeg slipper og løpe fra butikk til butikk på jakt etter den ene typen,som selvfølgelig bare finnes i en butikk.
Så tenkte jeg ville oppdatere litt her hva mine erfaringer ble.

Var på Busters Shop på Stoa og var innom 2.etasje og kikket på Akvariumene der,må si det første som slo meg var at rommet var veldig mørkt..?
Er ikke sikker på om det er slik til vanlig,men i forhold til lyset som var nede i 1.etasje var det en stor forskjell...
Så de hadde saltvannsakvarium oppe med noen koraller og noe annet oppi,men så ikke noe levendes der.Men de hadde fått inn veldig mange fine Discus!
Det er ikke en fisk som jeg skal ha,men de som svømte rundt der var nydelige.
Og selv om rommet føltes mørkt ut,så var selve karene godt belyste og rene.Det skal også nevnes at når jeg først kom opp der,så var det en liten gutt med sin mor som skulle kjøpe fisk,tror de hadde vært der en stund og gutten hadde funnet 3 døde fisk,i forskjellige kar.Disse fjernet/fisket hun som var der på jobb opp etter at de hadde gått,såvidt jeg så og det gir ett positivt inntrykk.
De hadde også ett stort utvalg av samme fisk,men i forskjellig størrelse,noe som var veldig gøy og se på.
Er forøvrig ikke så godt kjent med fiskenavn,men det kunne virke som de hadde noen fisker som jeg ikke har sett før og ikke så mange av de mer "vanlige" fiskene man ser i dyrebutikken..?
Skal også nevnes at de hadde noe tilbud der på fisk,hvis jeg leste riktig på plakaten som hang på døra.Skal definitivt innom her igjen når mitt Akvarium skal ha fisk,selv om det er den som ligger lengst borte fra meg.
Var innom Arken Zoo idag,rene Akvarium og ingen døde innbyggere.Hun ene som var der på jobb,hadde faktisk Akvarium selv og visste hva hun pratet om,når hun fanget fisk til en kunde der.
De har ikke mange store kar med veldig store fisk der inne,men til gjengjeld så hadde de både Kuhli ål,Reker og Snegler der inne.Jeg så ikke noen røtter der,men til gjengjeld hadde de en del stein der.
De har også Akvariedager der nå,vet ikke hvor lenge det varer,med de hadde flere tilbud,på både Akvarium og dekorasjoner.
Dyrebutikken på myrene
Har vært innom Dyrebutikken på Myrene en tur idag,lenge siden jeg har vært der nå og de har utvidet Akvariedelen betydelig siden sist jeg var der,med flere Akvarium og masse forskjellig.De har ikke noe særlig med reker for salg der,men de hadde ett kar med flere gule/hvite eplesnegler som de solgte.
De har også fått opp Saltvannsakvarium,stort og flott med levende stein og en hel del fisk svømmendes + en veldig vakker og fargerik fisk som viste seg frem.
(Tror det var en Pomacanthidae/Angelfish.)
De har også 2 hyller med dekorasjoner til Akvarium som jeg gikk kjapt forbi,stein,røtter og noen andre ting og en del planter for salg.
Skal jeg sette dem i rekkefølge blir det slik:

Bustershop:
Super service! godt utvalg( nå har dem litt dårlig utvalg, en det er visst fordi dem selger en del ut.. sa det kom snart inn mer spennde ) Saltvannskarene er jo nylig satt opp, så kommer sikkert merliv i dem etterhvert

Arken Zoo Harebakken Senter:
Mye fin utvalg i fisk, og liker dem tross jeg har kjøpt fisk der som smittet alle mine fisk med hvitprikk. Går utifra det var et stort glipp.. er lovet nye.

Tropehagen Zoo Amfi Arena
Helt ok rene fine akvarier.. litt dårlig utvalgt synets jeg da..

Dyrebutikken på Myrene

Hvor skal man starte? det er greit utvalg i fisk da... er den butikken jeg altid kommer litt hoderistene og frustrert ut av når jeg har vært innom. Så i grunn unngår jeg denne om ikke nyskjerrigheten min tar overhånd for og se på fiskene da..

Tirsdag 22. november,fra kl. 20.00-22.00,så er det Eksklusiv Medlemskveld på AMFI Arena,for de som er medlem i kundeklubben.(Det er gratis.)

Da har Tropehagen Zoo 25% på alle varer,unntatt for og 60% på utvalgte varer!
Håper virkelig jeg kommer meg ned dit kl.20.00,da det er en flott måte og handle inn noe ekstra til Akvariehobbyen.Regner nå med at de vil selge ganske mye fisk,da det var det som gikk forrige gang de hadde salg der,så er det bare og håpe at det er flere enn 1.person i kassa denne gangen.Skal prøve og få tatt med meg noen planter,hvis de har noen jeg vil ha.
Syntes det er rart dem har bare EN eneste person i butikken når det er tilbud liksom, når jeg stod der i kø så var det en del som gikk... var bare nesten jeg gjorde det samme, men måtte ha med meg en kampfisk jeg hadde plukket meg ut , så kunne ikke la han gå fra meg.
LeneA
Syntes det er rart dem har bare EN eneste person i butikken når det er tilbud liksom, når jeg stod der i kø så var det en del som gikk... var bare nesten jeg gjorde det samme, men måtte ha med meg en kampfisk jeg hadde plukket meg ut , så kunne ikke la han gå fra meg. :)

Enig,jeg var der ca.5.min etter at tilbudet begynte og hun som var der i butikken løp jo bena av seg mens jeg sto og ventet på min tur stakkars.
Har fått ordnet meg en tur ned imorra kveld,så skal bli gøy og se hvor mange som er der da.Håper og få med meg planter og kanskje noe dekorasjoner.
Hadde også vært gøy om de hadde noen småttiser av noen fisk som jeg kunne hatt i 30.L,om enn bare midlertidlig til 115.L kommer opp...
Må jo også sjekke hvilkne varer de har 60% på,håper virkelig det er noe Akvarierelatert og ikke bare bikkje/katteutstyr.
Hei, ser dette er en gammel tråd, men kan anbefale deg å ta en tur til Ynglagård på bjorbekk. En fyr som driver privat butikk, med mye utvalg, å som er 10 ganger så billig som dyrebutikkene han selger fisk, akvarier,for , røtter og mallehuler! Definitivt bedre enn i vanlige butikker, han kan også ta inn fisk på bestilling (syns jeg å huske).

søk på ynglagård på facebook
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap