Butikker i tyskland?

Jeg skal snart en tur til Tyskland, nærmere bestemt så tar jeg fly til Frankfurt og tog videre til en by jeg ikke aner hvor er, men den heter Lichtenfels tror jeg.

Noen som vet om noen bra akvariebutikker i området? Jeg kan ikke handle stort og mye siden jeg tar fly, men jeg tenkte å kikke iallefall. Er det forresten lov å ha med seg akvarieplanter inn i Norge fra Tyskland? Jeg må uansett stoppe i tollen (gå på rødt på Gardermoen) siden jeg skal importere en katt inn i landet, men det er kjipt om jeg blir tatt med kofferten full i akvarieplanter som er ulovlige...
Tror nok planter skal være lov å ta med,så lenge posen ikke inneholder vann.Det er ingen problemer med å få sendt akvarieplanter fra Tyskland til Norge i hvertfall.Må bare betale moms når de kommer over grensa med post
Ta bilde av karrene dine og ha de på mobilen i tilfelle det blir spørsmål på grensa,og ha med kvittering fra butikken .
Kan du ikke spørre der du skal hente pus da,om de vet om en zoo butikk i nærheten som har akvarieavdeling?
Når du går på rødt med dyr er det uansett sjelden de sjekker mer enn dyret du har med deg Tyskland produserer mye akvarieutstyr, så du vil nok oppleve at prisene generelt er billigere i butikkene der.
Stine Sofie
Når du går på rødt med dyr er det uansett sjelden de sjekker mer enn dyret du har med deg :) Tyskland produserer mye akvarieutstyr, så du vil nok oppleve at prisene generelt er billigere i butikkene der.

Jeg har henta dyr i utlandet før og har til og med opplevd tollerene har uteblitt på flyplassen (!) til tross for jeg har kontaktet de for å gi beskjed jeg kommer (eksakt dato og klokkeslett med flyet i god tid i forveien). Papirer må stemples og godkjennes og kjæledyrpass må fremvises i tollen, så gidder de ikke en gang møte meg :/ De har aldri kikket i kofferten min ved ankomst med dyr inn til landet, men en gang må vel bli den første tenker jeg og da er det kjipt å stå med skjegget i postkassen

Er det noe som er ett "must" å kjøpe med seg fra utlandet når det kommer til akvarie-utstyr? Er f.eks tester for vannverdier o.l billigere enn i norge?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap