Dyrebutikker i kr. sand

Ja, hvilke dyrebutikker (med fisk) finnes i Kr. Sand området pr idag? Fyll gjerne på med info som adresse og åpningstider etc... Flere år siden jeg var den retningen på kartet, så har ikke peiling på hva som finnes...
I Sørlandsparken har du 2 butikker som selger fisk som jeg kjenner til.

1. Arken Zoo (Tidligere "Buddy") inne på Sørlandssenteret, mener de har samme åpningstider som resten av senteret.

2. Zoo-1 har nylig tatt over lokalene til "Den grønne Kanin" i Skibåsen 45 (rett over veien for Rema 1000 og Europris, samme bygning som Staples og Torshov Bilrekvisita). De har normalt åpent fra 10-18 på hverdager og 10-16 på lørdager om jeg husker rett.

Har sett at de stort sett har samme utvalget av fisk, så de har nokk samme leverandør.

I Sentrum vet jeg om "Kvadraturen Zoo!" i Tordenskjolds gate 34. Åpningstidene de opplyser om på hjemmesiden er: Mandag - Fredag: 10:00 - 17:00, Torsdag: 10:00 - 18:00 og Lørdag: 10:00 - 16:00.
Takker!

Da satser jeg på at vi får tatt en tur til kvadraturen for å sjekke hva de har for noe morsomt til akvariene her

Sånne senterbutikker har jeg ikke så voldsomt sansen for, og selvom det er noen år siden jeg var på butikken på sørlandsenteret, så er ikke nødvendigvis misnøyen helt fortrengt ennå

Er det ikke en butikk på Vågsbygd senter også tro...?
Jo det stemmer det. Det er åpnet Tropehagen Zoo på Vågsbygd senter. Sverre heter mannen som driver den og har alt fra Discus, saltvann, krabber, reker og mer ordinære fiskevarianter. Prisene er heller ikke avskrekkende.
Oh... vågsbygd neste :P Krabber og reker hørtes intresant ut
Jo det er en på vågsbygd senter
Geiren
Må bare legge ut en skrytetråd om denne butikken. Han har nå startet opp ordentlig med saltvann. Han har en dedikert reol til bare saltvann, et 800L og et 700L kar som bare er saltvann. Jeg har vært mye innom hos han å snakket og kikket. De vet hva de snakker om, kompetente folk. Tenker da spesielt på daglig leder. Noe som er veldig bra er vist de ikke er sikre på identiteten på fisken, så sier de det. Ikke noe tull med å sette feil navn på fisken. Er også mange ferskvannsakvarium i vanelige reoler og noen store kar. De tar inn mange spennede fisk som ikke "alle" andre har inne. Ser i det siste at butikkene her i distriktet bare har standard fisker som jeg mener er vanelige fisk som er standard hos alle butikker. Akuarat nå i skrivende stund har de overraskende mange spennede maller (store maller også på 20cm +), ciklider og diskus for og nevne noe. Daglig leder har også veldig god kompetanse på fugl, papegøye. Prisene er det heller ikke noe å si noe på, ligger nok en god del under andre sine priser på mange ting. Det er gøy og endelig skrive noe bra om en dyrebutikk er på AF, ikke bare negative ting :) Hilsen happy kunde hos Tropehagen Zoo Kr.Sand :)

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=62401&sr=1
Jo, var utom der her om dagen (Tropehagen i vågsbygd) og var veldig fornøyd. Kjøpte noen Malawi, en pitbullpleco og den siste muslingen de hadde inne. Jeg så ikke verken reker eller krabber. Det virket som en bra butikk, mn vi var nok litt uheldige med dagen; det var handelens dag og mye folk, så da fikk vi ikke helt roen i butikken. Kommer til å ta en tur til ned dit om ikke så lenge, det så veldig bra ut.
Jeg spør bare her jeg istedenfor å lage en ny tråd.

Er det buddy som er i sørlandssenteret? Leste noen nevnte noe om fiske garanti. Vi kjøpte fem platy der for omtrent to og en halv uke siden og nå er en død og en annen syk. Så lurte jo på om de hadde noe slags garanti der?
Tror det er "Arken zoo" som er der nå, men er samme ansatte som når det var buddy.
Vet ikke om de har noen garanti, men de ordnet godt opp for seg når jeg kjøpte syke fisk der. De erstattet t.o.m. de fiskene fiskene jeg hadde fra før som ble smittet...
Atomica
Jeg spør bare her jeg istedenfor å lage en ny tråd. Er det buddy som er i sørlandssenteret? Leste noen nevnte noe om fiske garanti. Vi kjøpte fem platy der for omtrent to og en halv uke siden og nå er en død og en annen syk. Så lurte jo på om de hadde noe slags garanti der?

Ta med en vannprøve og si at fiskene døde.
De har kjempeservice der, snakk med Audun, er der fra de åpner til kl 1600 i ukedager. Han er der ikke så ofte på lørdager tror jeg.
Nå også dyrebutikk på NYE Sørlandssenteret, DYREGO er det der. Og flere av de ansatte har virkelig peiling på akvarie og fisk =) Anbefales. Har kjøpt fisk der siden de åpnet i november, og har ikke hatt noen dødsfall. Ser de sliter litt med sykdom der nå, men da selger de heller ikke syk fisk. Jeg er veldig fornøyd iallefall.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap