Bra butikker i ski og omegn.

Nå begynner jeg å bli bli lei av feilinformasjon. Vi har handlet i flere butikker i området, og vi får nesten altid feil innformasjon.

Er det noen som vet om butikker med bra fiskeutvalg og betjening som vet hva de snakker om?
Hadde vært fint om fisken har en slik karakter at de ikke dør med det samme.
Alle butikker lever av salg, så det er jo nesten helt håpløst. Har alltid fisk og planter i karantene uansett, ikke verd å ta noen sjanser. Disse butikkene har i alle fall i utgangspunktet enkelte folk bak disken som ikke svarer "Sverige" når du spør om opprinnelsesland for tropisk fisk:

Dahls Dyrerike, Kambo, flytter snart over plassen men har fylt opp litt igjen. Vanligvis kjempeutvalg, og bestiller det de ikke har, selv om man ofte må vente votter og vinter...

Dyrego' Manglerud (Mye spennende i plantekaret, standard fiskeutvalg)

Dyrego' Oslo City, flinke folk som faktisk sa "Disse selger jeg ikke før jeg ser at de tåler mat" om en gruppe nyankomne og nokså tynne Stjernedanio...

Dyrego' Töcksfors (Ståle kan litt fisk, tocksfors@dyrego.no, han bestiller fra Imazo for henting på tirsdager, standardutvalg i karene...

TAM Mosseporten/AMFI, samme eier, han har akvarier selv han også, bestiller det du vil ha, og tar inn rariteter innimellom.

Men selgere er de jo all'ihop, så det er greit å ha lest seg opp litt på forhånd uansett...
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap