Akvariebutikker i oslo og omegn

Etter å ha tatt en tidlig høsstrunde i butikkene er jeg litt desillusjonert, de jeg har vært i har dårlig utvalg og lite kompetanse. En er bra, men den har dessverre veldig høye priser.

Jeg synes det ser ut som om de beste butikkene er Akvaforums marked og akvarieklubbene.

Er det virkelig så vanskelig å drive en "ordentlig" akvariebutikk her i Norge ? Er det ikke økonomi i det ?

Jeg skulle gjerne nevnt navn på butikkene, men det er vel ikke lov....
Kommer naturligvis helt an på hva du er ute etter, men vi har et realtivt godt utvalg i Osloområdet. Nå har de fleste akvariebutikkene hatt så tomme kar som mulig i sommer da det er lavsesong, men de fleste har nok bestillinger på vei inn nå.

Av akvariebutikker i området har du Tam Alna og Dyrego på Oslo City som er i Oslo, Dahls Dyrerike i Moss og Aquamanias (nettbutikk) på Kløfta. Det er disse butikkene jeg for det meste er innom, samt Buddy Lillestrøm.

I tillegg er det jo relativt kort vei til flere akvarieklubber. Oslo Akvarieklubb holder medlemsmøter på Oppsal (?), Lillestøm og omegn akvarieklubb har møter rett ved togstasjonen i Lillestrøm, og Drammen og Moss er også i brukbare avstander. Alle disse klubbene har auksjon på medlemsmøtene og det er en flott måte for å komme i kontakt med folk som driver med den type fisk man er ute etter.

Siden det er høst arrangerer også de fleste klubbene storauksjoner i de neste ukene. Moss Akvarieklubb arrangerer kvalitetsauksjon (minstepris 100kr) 1. september, Lillestrøm og omegn akvarieklubb har storauksjon 9. september på Kløfta og Oslo Akvarieklubb har storauksjon 13. oktober.

I tillegg har du såklart, som du nevner selv, rubrikkdelen her på forumet.

Angående spørsmålet ditt er det nok vanskelig å drive en "ordentlig" akvariebutikk her, og Dahls Dyrerike er den eneste butikken som klarer å drive såpass stort med fornuftige priser. I tillegg er det også ofte et problem at de ansatte rett og slett ikke har nok peiling eller interesse til å bestille de mer spesielle og populære fiskene. De bestiller det de kjenner til og som de vet at kommer til å selge.
webzoo i heggedal der store ting skjer for tiden.
Rolf H
webzoo i heggedal der store ting skjer for tiden.

Er ikke det mest på saltvannsfronten etter at Jan Holt akvarium flytter dit ut?
Morten Nordby
[QUOTE=Rolf H]webzoo i heggedal der store ting skjer for tiden.

Er ikke det mest på saltvannsfronten etter at Jan Holt akvarium flytter dit ut? jo det er nok i hovedsak det . Men der er det meste man kan trenge til FV. Også, til meget hyggelige priser.
Jeg var igjen innom på TAM Alna da jeg så etter Vallisneria, det hadde de ikke inne. De hadde noen nydelige Tropheus på rundt 5-6 cm, men prisen var 240,-/stk !!! Jeg luftet ideen om å kjøpe 20 stk, men fikk ikke noe tilbud av den grunn. Hvilken faktor brukes på fisk forresten ? 4 ?

I det siste synes jeg TAM Alna har tapt seg veldig, personalet som jobber der nå vet ikke så mye om fisk/akvarium og prisene er ofte veldig høye. Jeg synes dette er synd da TAM Alna var virkelig bra.
Jeg har fått store prisavslag på Tam Alna,så jeg er veldig fornøyde med dem. Kommer litt an pånhvemmdu snakker med..
Men etterpå var jeg et annet sted og der kostet Troffene 395,- for de små og 495,- for de litt større. Er det noen som kjøper flokk-fisk til slike priser ? Jeg kjøper jo L-maller til slike priser, men det er jo på en nå-og-da basis.....
Har også fått store avslag på både akvarium, fisker og 3D bakgrunner på TAM alna. Som sagt så kommer det ann på hvem du snakker med. Om det er personalet som jobber der eller bare vikarer.
Anbefaler å snakke med Thomas som jobber der. Han har både peil og er hyggelig.
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap