Tips til alle som skal til københavn - neonfisken

Er for tiden i København og vil tipse de som har tenkt seg denne vei om å dra innom Neonfisken.
Knallbra sjappe med flott utvalg av fisk, planter, for og utstyr. Særlig fiskeutvalget var imponerende. Mye importert VF fisk fra sør-amerika. Men også afrikansk + asiatisk osv.
Knall utvalg særlig av l-maller, coryer, diverse dvergciklider m.m. Masse fisk jeg aldri har sett i Norge og karene var fine og velstelte med tilsynelatende frisk fisk. Også masse bra innen levendefødere. Lite "guppy-mix", heller diverse kar med diverse "show-farger".
Har desverre flere stopp i Danmark før kursen settes hjemover til Norge, så meget motvillig forlot jeg butikken uten fisk i dag. Er heldigvis i Køben et par ganger i året, så jeg skal tilbake!

Sjekk fiskelisten:
http://neonfisken.dk/akvariefisk/

Hei

La du merke til prisene som var der iforhold til norske priser?
Som alt i Danmark så var det litt billigere - uten å nødvendigvis være superbillig. Kommer nok litt an på hva man skal ha også. Synes akvarier, særlig akvastabil er en god del billigere. La merke til at eheim 2075 kostet 1799,- eller 1899,- inkl filtermedie og det hele. VF L-168 var 495,- pr stk (det skulle visstnok være ekte vare). Coryer virket som om lå ca. 20kr under norske priser.
Alle prisene jeg er i DKK (som ligger noe høyere enn NOK), så ta det med i beregningen.
For min del gikk det ikke mest ut på å spare så mye - det var heller utvalget som imponerte. Har man planer om å innvestere i dyrt utstyr kan man nok spare mye penger i Danmark, man da ville jeg heller kikket et annet sted (fikk anbefalt en ren Malawi-sjappe på Amager - skulle være rimelig på pumper/filter/kar).
Anbefaler også å kikke innom akvariesiden.dk (danske akvaforum). Danskene er også ivrige akvarister så det er også endel i det private markedet...
skal sjekkes ut.
Takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap