Lørdagshjelp, feil fisk

Denne uken skulle vi begynne å befolke (befiske?) vår 120 liter til min datter på 4.

Vi har valgt å starte med Guppy, fordi hun syns de er fine, de er ikke vanskelige, og det er håp om yngling.

Gikk i butikken og ba om en hann og tre hunner,for å opprettholde ro og fred. Fulgte ikke så nøye med da jeg tenkte at dette ikke var en stor utfordring for butikkpersonalet.

Litt skuffende da å komme hjem med to hanner, en hun, og en fisk som ikke var Guppy i det hele tatt.....

Jeg mener i utgangspunktet at man skal legge godviljen til, men dette ble jeg litt irritert av.
Jeg har selv jobbet i zoo butikker i over 8 år (ikke nå lengre) og det er skremmende hvor lite mine medarbeidere har kunnet om akvarie og fisk. Men heldigvis har man de som tar til seg alt info en lærer de og iallefall prøver og evt spør sine medarbeidere hvis de ikke vet. Synd når de bare selger feil pga de ikke vet,bør virkelig spørre etter hjelp da.
Det skal ganske lite kunnskap til å ta feil av kjønnene til guppy (pleier å ha kjønnene avskilt også)+ selge en annen fisk som guppy, synes ikke det hører hjemme noe sted
Jeg handler kun på 2 butikker her i bergen, der får jeg den servicen jeg vil ha. Og jeg er veldig opptatt av god service og at kunnskapen er på plass.

Ta en telefon og spør etter daglig leder i butikken. Fortell dem hva som skjedde og legg gjerne til hvor pinlig dette er av ansatte som skal vite bedre.

Det blir jo aldri bedre opptrening av personale i slike butikker om kundene bare holder munn og ikke klager, så de bør få høre om denne saken, synes jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap