Dyrebutikk som ikke behandler fiskene bra!

Inaktiv bruker
Var på en butikk.. det lå flere døde fisker i karene. Så to som holdt på å bli spist opp av andre fisk, to andre fløt rundt dø..
Og i to av karene, var det døde fiske-deler (hode, bakpart etc) klistret fast i filter-tingen i hjørnet!!

Og i to av karene var vannet så grumsete at du så ingenting!
Det var i vanlige guppy kar, og de andre karene så ok ut.
Dette var sent på ettermiddagen, i 6 tiden.

Ene kaninen var sykelig tynn også! Og ene fuglen ble ribbet av den andre, alle fjerne var borte, og en annen satt der med fjerne i munnen! Så at den angrep den andre, så den har ikke gjort det mot seg selv.
Det har bare blitt dårligere og dårligere i den butikken. Vet om ei som har kjøpt 6 fisker der, alle døde i løpet av få dager. Jeg mistet 3 stk før jeg sluttet å kjøpe fisk der. Det er ikke noe galt med karene våre! for vi kjøpte fisk et annet sted, og de lever enda.

Jeg mistet nettopp sverddrager(en) min, som noen kanskje har fått med seg. Og den kom fra den butikken, de to andre lever. Sjekket verdiene, ikke noe galt med karet!

Dette er ikke en negative omtale, jeg nevner ikke hvilken butikk det er, eller hvilken kjede det er! Jeg spør, fordi jeg er bekymret for dyrene i den butikken!
Jeg vet ikke om det sommer-vikarene som er sløve. For det har ikke vært så ille før! Og ingen av de som jobber der til vanlig har vært der de siste dagene.
Burde jeg si i fra til noen?! og til hvem?
Er mat tilsynet som har ansvar for tilsyn av butikken og eventuelle reaksjoner mot denne. Mat tilsynet har egen tipse telefon og kan tipses via nett
Inaktiv bruker
Roger Sollien
Er mat tilsynet som har ansvar for tilsyn av butikken og eventuelle reaksjoner mot denne. Mat tilsynet har egen tipse telefon og kan tipses via nett


ok.. synes du det høres ut som god nok grunn til å vasle det? Det med den fuglen og kaninen trenger jo ikke være deres skyld.
Men det med fiskene, det kan de ikke bortforklare!
Fikk høre fra en annen kunde at de døde fiske-restene på pumpen var der i forrige uke også. Og det var ikke forandret siden da, så kan ikke være "nye" fisker som har død.
Jeg ville absolutt sagt ifra til mat tilsynet hva jeg observerte og la de få ta en vurdering av om de vil gi butikken tilsyn eller ikke.
De som sitter der tar selv avgjørelsen om de skal gjøre noe med henvendelsen eller ikke.
Jeg meldte fra om en gibbiceps i et kar hvor den ikke kunne snu seg en gang. Da fikk jeg spørsmål om ikke denne fuglen kunne fly høyere opp i buret for å snu seg eller ikke. Så hvor kvalifiserte de er der inne vet jeg ikke.....
Inaktiv bruker
Roger Sollien
Jeg ville absolutt sagt ifra til mat tilsynet hva jeg observerte og la de få ta en vurdering av om de vil gi butikken tilsyn eller ikke. De som sitter der tar selv avgjørelsen om de skal gjøre noe med henvendelsen eller ikke. Jeg meldte fra om en gibbiceps i et kar hvor den ikke kunne snu seg en gang. Da fikk jeg spørsmål om ikke denne fuglen kunne fly høyere opp i buret for å snu seg eller ikke. Så hvor kvalifiserte de er der inne vet jeg ikke.....


ok takk for hjelpen. Skal se om jeg finner et kontaktkjema på nett, eller et telefon nummer.
De fiskene hadde det ihvertfall ikke bra!
Ser tråden er av den eldre sorten, men vil bare legge til at du burde heller melde en gang for mye til mattilsynet enn en gang for lite.
Som dyrebutikkansatt syns jeg det er flott å se at folk engasjerer seg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap