- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Meg og toll igjen. og ebay.. kamera
Meg og toll igjen. og ebay.. kamera
Postet 28.04.09 kl 17:14
Hmm
lurer på om d minst er 25% jeg da altså 2500
Postet 28.04.09 kl 17:28
Du betaler ikke toll men 25 % mva på hele kjøpesummen også portoen. Så må du betale et gebyr til transportør fordi at de fortoller pakken for deg, 2-400 kr avhengig av hvem du bruker. Skal du bestille fra USA er JetCarrier et alternativ.
Postet 28.04.09 kl 17:42
til dels rett. mange av de som selger på ebay sender mer enn gjerne direkte til Norge.
Det du må betale på et kamera til 10.000kr er 25% moms på varen og frakt pluss fortollingsgebyret.
Husk da at den momsen som er inkludert i det landet du handler fra skal trekkes fra. For eksempel er den på 17% i england.
Det du må betale på et kamera til 10.000kr er 25% moms på varen og frakt pluss fortollingsgebyret.
Husk da at den momsen som er inkludert i det landet du handler fra skal trekkes fra. For eksempel er den på 17% i england.
Postet 28.04.09 kl 18:22
Postet 28.04.09 kl 18:48
Ja, dette er rett, men hvis du leser litt på linken som jeg la ved sier den at;Pål Laumanntil dels rett. mange av de som selger på ebay sender mer enn gjerne direkte til Norge.
" Fortolling er inkludert i prisen, du betaler bare 25% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll. " som da betyr at du slipper å betale moms på frakten. Når da mange Ebay selgere tilbyr Free shipping i USA bir det fort noen hundrelapper å spare.
Jeg har aldri opplevd at Ebay selger fra England trekker fra VAT. Dermed blir det fort dyrt å handle varer på Ebay vist du må betale f eks VAT og norsk mva + avgifter. Når det da i tillegg ofte er noe dyrere på Ebay enn i tilsvarende nettbutikker kan det være lurt å regne nøye på om det virkelige lønner seg å handle på Ebay.Pål LaumannHusk da at den momsen som er inkludert i det landet du handler fra skal trekkes fra. For eksempel er den på 17% i england.
Når det da i tillegg tar hensyn til som Trygve sier, og at det ofte er dyrt å reklamere eller kreve garantireparasjoner utført fordi du må sende produktet og betale omkostningene med forsendelsen T/R f eks til USA for å få det reparert, kan det bli lite å spare.
Postet 28.04.09 kl 19:27
Endret: 28.04.09 kl 19:29
Postet 28.04.09 kl 21:15