Killiegg fra ebay

Lurer på om noen kan hjelpe meg med et svar på dette. Er det lov å kjøpe killiegg fra ebay? Mener i forhold til å ta inn fra utlandet. Kjenner ikke til lovverket rundt dette, og vil ikke gjøre noe ulovlig.
Tja, det ville jeg jo anta. Det er lov å ta med fisk over grensa i bagasjen bak i bilen, f.eks. om man har vært og kjøpt fisk fra Sverige eller Danmark. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være forbudt med fiskeegg i posten.

Dette ble vel egentlig et litt dumt svar :p "Jeg ville anta"... det er vel helst sikre svar du ville ha
Er takknemllig for alle svar jeg Mona o
Hei!

Bare nysgjerrig jeg, kjøpte du killiegg??
Jeg gjorde det engang og de kom ikke frem. Tror det mangla noen sertifikater med eggene om hva det var så de kom ikke inn.
Har bestilt killiegg på nett fleire gongar, og aldri hatt noko problem. Eg trur det er tryggast å bestille frå EU land, men eg har også fått egg i frå USA og Thailand. Minst ein gong har pakken vore opna i tollen.

Det største problemet no er temperaturen. Mange stader er det nattefrost. Difor bestiller eg vanlegvis berre i april til og med midten av oktober.
Kan tenke meg at det er tryggest fra EU-land. Går vel fortere også.
Har aldri bestilt før og aner ikke hvordan det foregår, er liksom litt skeptisk.
Lurer på om det lønner seg på noen måte om flere går ilag for å kjøpe, eller om det blir dyrere.
Sirra
Kan tenke meg at det er tryggest fra EU-land. Går vel fortere også. Har aldri bestilt før og aner ikke hvordan det foregår, er liksom litt skeptisk. Lurer på om det lønner seg på noen måte om flere går ilag for å kjøpe, eller om det blir dyrere.

Dei fleste sender fleire porsjonar, enten gratis, eller for eit lite tillegg. Sånn sett kan det løne seg å gå saman. Dersom det er lite å finne på E-bay kan du prøve www.aquabid.com Der kan du finne mykje rart.
Har også kjøpt killi på ebay helt i frå thailand og dette gjekk heilt fint
Sjekka ut den sida aquabid.com, der var en god del egg ja, mye mer enn på ebay.

Er vel ikke rette tida heller nu utover for kjøp, temperaturen svinger opp og ned hele tiden.
Dessuten er jeg er nok altfor skeptisk av meg, tror nok jeg blir å prøve å finne noen å kjøpe sammens med som har gjort det før.. ler..
Følger det med bruksanvisning om hvordan det skal gjøres med eggene? eller er det noen som kan svare?

Er det lett å få de til å klekke? Står veldig lite her på fiksebasen om de fleste av kiliene jeg har sjekket ut.

Espen
Inaktiv bruker
beklager min uviten, men hav er egentlig kiliegg? stod ikke mye her inne omd et, er det levende for, noe i likhet med artemia?
chr87
beklager min uviten, men hav er egentlig kiliegg? stod ikke mye her inne omd et, er det levende for, noe i likhet med artemia?

Hei.
Feks fra ebay

Flotte farger på fiskene, men står ikke så mye om de på Norsk/dansk.

Derfor jeg lurer på om noen har erfaringer.

Espen
Espen.. her er hvertfall én link (du må bare kopiere den og lime den inn, jeg får ikke laget vanlig klikkbar link fra mobilen):
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1050&thread_id=23128
Takker.
Vurderer sterkt å prøve, selv om det er litt arbeid da.
Har jo god tid til å forberede seg hvis det tar 8-12 uker før de klekker. hehe

Noen som har tips om enkle, flerårige killier?
Fundulopanchax gardneri, Fp walkeri og Aphyosemion celiae er vel blant dei enklaste eg har vore borti. Rivulus cylindraceus som eg har no, er også ein enkel fisk.
Espen.. finner du ut at du skal prøve noe så må du oppdatere oss andre.
Jeg blir sååå gira.. ler. Selv er jeg altfor nybegynner i akva-gamet generelt så jeg har egentlig ikke tro for at jeg vil få til noe klekking. Men synes det høres veldig spennende ut.

Ingunn.. du skrev at du har kjøpt egg flere ganger (el husker jeg feil?), har du andre tråder om klekking og hvordan det gikk?
Åh, jeg fant noen egg jeg kunne tenke meg!
Selger er en fyr ved navn Sam, opprinnelig fra Malaysia og bosatt i Tyskland OG tidligere Corydoras-oppdretter (det borger for en skikkelig fyr, hehe)
Sjekket den private nettsiden hans som han oppga i Aquabid annonsen, og det ser ut til å være en seriøs fyr med et fantastisk killi-bildegalleri by the way.
Annonsen for Simpsonichthys reticulatus 'Xingu' kunne jeg tenke meg å prøve og by på. Siden det er innenfor EU er det større sjanse for at det kommer vel frem Kunne tenkt meg en av Simpsonichthys artene altså! Det er et eller annet ved dem jeg liker så godt.
Men jeg er skeptisk pga årstiden, det er snart november og ikke akkurat ideell tid å sende egg i posten på.
Haha Mona, ja da borger det nok for en skikkelig fyr!
..flirer meg sidelengst!

Regner med og håper at du skriver om det om du skulle finne på å klekke noe. Er sånt vi andre nykomlinger lærer av.
Som deg Mona leiter jeg etter sør amerikanske/amerikanske killier.

Noen som kan tipse om en enkel killie som i tillegg lever i flere år?
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap