Eheim pickup 2012 - 178kr (£19.95)

Jeg satt å så over annonsene her på akvaforum, fordi jeg innser at mine 2 DIY filter (små powerheads + imsdalflasker med blåsvamp) ikke holder lengre - av praktiske grunner.

Kom over Eheim Pickup 2012 for 600kr (på annonsene her). Tok så å googlet litt, og fant en netshop (Charterhouse Aquatics) som skulle ha bare £19.95 for samme filter, altså rundt 178kr.

Har ikke noe serlig erfaringer av å handle akvarieutstyr over nett, så vet ikke om dette er sinnsykt - eller helt greit?
Prøvde å bestille to stk, men får ikke satt land til norge. Ser ikke ut som de sender hit.

Så, jeg lurer på;
1. virker prisen grei?
2. andre sider som selger tilsvarende filter, til tilsvarende pris - som sender til norge?
Tyskland og Danmark er å anbefale, gode produkter til LAVE priser....
Aquaristik Shop og Unimati er begge vinnere.... Tyskland har også bra priser på frakt, så bestiller du filter og f.eks. fôr så sparer du fort noen hundringser... Selv etter toll og MVA.

Begge disse sender til Norge og de er billige…
Takk for tips. Skulle gjerne kjøpt 2 eheim pickup, men finner ikke noe steder til tilsvarende pris.

Sitter å ser på Eheim Classic 2211, og tenker å bruke denne i et 100liters akvarie.

Det blir isåfall mitt første utvendige filter, så jeg vet ikke helt hva jeg bør forvente.
Jeg ser for meg at det ikke er nok å bare bestille den ?
Hva mer trenger man?
Setter veldig pris på råd om dette! Vil ikke vente lenge på en pakke som ikke har alt jeg trenger, eller ikke blir fornøyd
Dette filteret kommer med slanger osv, men ikke filtermedie - men du finner linker til det i bunn på siden. Jeg bestiller ofte noen ekstra meter med slange da de medfølgende ikke er veldig lange.
Ja, jeg ser det står det. "without filter media."

Men det står "-delivery incl. Hoses, pipes and filter pads"..
og ser ikke noe "filter media" i disse linkene under produktet, så jeg blir forvirret :P

Også er det to linker under produktet kalt "Installation kit 1"-/"2", det dette er - er ikke det det samme som står nevnt i included? "Hoses, pipes and filter pads"

Sorry for mas, og kanskje dumme spørsmål ! ;P
Fant dette via menyen til venstre -> Eheim Media set for classic 2213

Koster jo nesten like mye som pumpen.. hm.
Surf derfor etter "kit", kjøpte selv dette filteret til vår 115l Red Bee rekekar, eks tysk moms lå del vel på rundt 90 euro. Her fulgte ALT med, bioballer, skum osv.
Hehe.. Du gir meg de enkleste tips, men takk for det - jeg tenker jo ikke over det selv! Huff .. :P

Ikke det at jeg har noen erfaringer (obviously), men jeg har ikke noen tro på at SUBSTRATpro gir den effekten som prisen sier.
Tenker derfor på Eheim MECH. Det koster nesten det samme som Eheim Mech PRO.
Eheim MECH PRO = plast
Eheim MECH = keramikk

Min logiske sans sier at pro ikke er så pro (?). Prisen på Eheim MECH godtar jeg også.
Pro av plast er bedre pga utformingen som gir et større areal til bakteriene slik jeg har forstått det. I de utvendige filtrene våres har vi et lag av hver type og det fungerer veldig bra.

Bruker selv slik innmat og bioballer i innbygd filter i bakgrunnen på 300 literen i stuen og vannet er helt klart.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap