- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Kokosnøtt-huler på nettbutikker?
Kokosnøtt-huler på nettbutikker?
Postet 02.01.11 kl 14:57
Postet 02.01.11 kl 15:04
Mye billigere å lage selv....
Tipper det blir bra dyrt hvis du finner noen som har ferdiglagede. Husk at porto kommer i tillegg.
Kokosnøtt huler er enkelt å lage selv. Det finnes utallige beskrivelser på nettet om hvordan det skal gjøres.........
Kokosnøtt huler er enkelt å lage selv. Det finnes utallige beskrivelser på nettet om hvordan det skal gjøres.........
Postet 02.01.11 kl 15:28
Du får dem billig hos denne karen her, har bestilt hos han tidligere.
Postet 02.01.11 kl 16:22
Postet 02.01.11 kl 21:52
Postet 02.01.11 kl 23:05
WobblerKjempelett å lage selv. Kutt åpning med en baufil eller bor gjennom de "øynene" på nøtta som er i den ene enden å dunk litt med hammeren så får du hull. Koker du den litt etterpå så er kjøttet lett å pirke ut.
Syns jeg leste en eller annen plass at de må koke så utrolig lenge, vannet måtte byttes i kjelen, kokes mer osv, og det orker jeg ikke
Postet 02.01.11 kl 23:08
Jeg har ikke kokt en eneste kokosnøtt, har alltid klart å få ut kjøttet uten problem. Gjelder bare å ha litt tålmodighet Her kan du se noen søkeresultater på hvordan man kan lage huler selv, og her finner du en artikkel.
Jeg synes fremgangsmåten i artikkelen er litt knotete. Selv tar jeg med meg nøtta ut i garasjen. Bruker en drill til å lage hull (et av de tre hullene på nøtta er alltid myk, bare å kjenne seg frem), tømmer ut melka og slår på den med en øks på hoggestaben. Snur litt på den for hvert slag, og til slutt deler den seg pent i to. Så durer jeg inn på kjøkkenet, tar frem en kniv og en skje, og lirker ut kjøttet.
Jeg synes fremgangsmåten i artikkelen er litt knotete. Selv tar jeg med meg nøtta ut i garasjen. Bruker en drill til å lage hull (et av de tre hullene på nøtta er alltid myk, bare å kjenne seg frem), tømmer ut melka og slår på den med en øks på hoggestaben. Snur litt på den for hvert slag, og til slutt deler den seg pent i to. Så durer jeg inn på kjøkkenet, tar frem en kniv og en skje, og lirker ut kjøttet.
Postet 02.01.11 kl 23:16
Helt enig at det er greit å få ut kjøttet hvis kokosnøtta er delt i to. Jeg ønsker imidlertid som oftest å lage et kantete hull som passer til størrelsen med på fisken jeg "bygger" hule til. Jeg vil alså ha kokosnøtta hel med en åpning i den ene enden. Da er det litt mer vrient å prike ut kjøttet av den lille åpningen. Det er lettest å sage ut hullet men blir ikke akkurat estetisk vakkert med fine kuttflater. Det ser mye bedre ut med litt kantete åpning. Bor og hammer fikser dette. Sånne nøtter er feks flotte å dekke til med en steinhaug der bare hullet synes og vips så har du en flott hule med litt størrelse til feks hulelekende ciclider.
Koker du nøtta ca 5 min så er det mye enklere å ta en kniv i pirke ut gørra.Kjøttet "krymper" å slipper nøtteskallet.
Koker du nøtta ca 5 min så er det mye enklere å ta en kniv i pirke ut gørra.Kjøttet "krymper" å slipper nøtteskallet.
Postet 02.01.11 kl 23:37