Mangel på kontakt med akvariereker.no

Jeg vil nå etter lang tids venting komme med min historie angående akvariereker.no

Det hele begynte med at jeg bestilte et nanolife 20 liters kar der i begynnelsen av oktober.

Da dette karet ankom meg den 12/10 og jeg åpnet kassen, så jeg at dekkglasset var knust i det ene hjørnet. Jeg sendte da umiddelbart en mail til akvariereker for å informere om dette og for å få vite hvordan vi skulle gå fram ved en eventuell retur, eller erstatning.

Jeg fikk svar og vi ble da enige om at akvariereker skulle sende meg et nytt dekkglass. Dette fordi det selvsagt er litt enklere å sende det enn å bedrive retur av et helt kar osv...

Det gikk 12 dager uten at jeg hørte noe, og jeg sendte etterhvert en mail og etterlyste dekkglasset. Jeg fikk da etter 3 dager en mail tilbake om at jeg var gått i glemmeboken, og at dekkglasset skulle pakkes og sendes påfølgende dag. Dette var den 24/10.

Etter dette har jeg ikke hørt noe fra akvariereker. Jeg har forsøkt på mail, jeg har forsøkt på telefon mange ganger, og jeg har benyttet kontaktskjemaet på nettbutikken deres, men intet svar har jeg fått....

Er det noen som har lignende erfaringer med akvariereker?
Jeg kan ikke hjelpe deg med svar på klagene dine, men et lite tips hvis du gjerne vil ha fortgang i dette å ha et helt og fungerende dekkglass kjapt;
bestill det hos din lokale glassmester De lager dem kjapt og greit og det er ikke dyrt.

Det har jeg allerede tenkt på , men jeg skal uansett ha det originale dekkglasset.
Hmmm, må bare si velkommen i klubben.
Cinaen
Hmmm, må bare si velkommen i klubben.

Hvordan var din saksgang med dem?
Jeg kjøpte en vannrensemaskin i september, som ikke var som den skulle, i begynelsen fikk svar ikke nå lenger. Sendte den tilbake den 14 nov og sendt de e-mail osv men hører ikke noe. Men regninger sender dem. Siste varene jeg fikk manglet det noe i pakken og ga dem besked om dette. Hører ikke noe i fra dem, men regninga vil de ha betalt.
Så jeg vet ikke om jeg for en ny vare tilbake fra dem, men det er surt å betalt for en vare du ikke har lenger og ikke har fått. Nå har det gått 16 dager siden jeg sendte tilbake vannrenseren og 15 dager siden jeg sa i fra at det manglet noe i pakken.
Inaktiv bruker
Hva med og kontakte forbrukerrådet?
Selv glemte de og legge med sneglene jeg bestilte med rekene!
Jeg klaget på de såkalte rosa posthornsneglene jeg fikk tilsendt. De var så slitte i skallet at det var vanskelig å se hvordan farge de var. Joda, jeg fikk svar, jeg fikk beskjed om at jeg var frekk og ufin, jeg måtte sende sneglene tilbake om jeg ikke ville betale for de, og jeg var ikke ønsket som kunde hos de igjen.

Det var riktignok hos den forrige eieren av akvariereker.no, men etter å ha hørt såpass mange klager, så kommer jeg aldri til å handle noe der. Forferdelig synd, ut fra bildene så ser det ut som de har mye fint, men nå jeg opplever at det som kommer i posten overhode ikke ligner på bildene, så hjelper det ikke.
Høres ut som en sak for forbrukerrådet ja. Sånn skal det ikke være.
Husker det var en tråd tidligere, ang. lignende saker. Syns å huske at eieren av akvariereker.no svarte der...
Det kan nok være en fare for at forbrukerrådet får en henvendelse fra meg i løpet av noen dager ja...

Og som nevnt tidligere i tråden her av andre, så kommer jeg aldri til å handle hos de igjen.
I dag fikk jeg endelig svar fra akvarireker og varen som er ødelagt får jeg i posten de seineste dagene. Sendte de ei mail i dag igjen og etter 1 mnd fikk jeg svar og for håpe de holder det de lover nå.
Fikk akkurat mine easy breeding boxer fra Hong Kong via Ebay. Tok vesentlig kortere tid en hva både webzoo, akvariereker pleier å fikse. Sier vel det meste om servicegrad
STIEdge
Fikk akkurat mine easy breeding boxer fra Hong Kong via Ebay. Tok vesentlig kortere tid en hva både webzoo, akvariereker pleier å fikse. Sier vel det meste om servicegrad :)

Mener ikke å kuppe tråden, men vil gjerne opplyse om følgende :

Bestilte Eheim 2074e fra Webzoo 03.11.11 = ikke mottatt enda. Kanskje i morgen !!

Bestilte 2 easy breeding box fra Hong Kong 22.11.11 = Fått hentemelding fra posten i dag, dette betyr at varene kom til lokalt postkontor i går.
Jeg har vurdert å kjøpe reker fra Akvariereker.no mer enn en gang, men etter å ha lest i denne tråden blir jeg svært skeptisk. Jeg kan ikke fordra at butikker ikke har svar til kundene sine innen rimelig tid!
Akvariereker var "så som så" når forrige eieren holdt på. Han holdt til på Snarøya, og de to gangene jeg handlet derfra, så dro jeg dit for å hente. Fikk varene jeg skulle og alt var bra, men har aldri bestilt noe via post, så har ingen erfaring med det.

Men etter at firmaet ble solgt, virker det som om det har tapt seg veldig. Nettbutikken er ikke det samme, prisene er ikke det samme og varene er ikke det samme. Jeg styrer langt unna, tar ikke sjansen på en halvgod nettbutikk.
Jeg har kjøpt Kirsebærreker og Ferskvannstang fra Akvariereker.no.
Alle rekene kom frem friske og fine, og det var en stor klase med tang jeg fikk Så jeg er egentlig ganske fornøyd, det eneste var bare at det tok sin tid før det kom...
Vel det kom frem til slutt... like før jul, jeg har bare glemt å oppdatere her. Ikke noe svar eller forklaring, kun hentelapp fra posten. Kunne i det minste sagt beklager eller kommet med en forklaring... men det ser ut som mailen jeg sendte med trusel om forbrukerrådet nådde hjem om ikke annet...

Men jeg kommer aldri til å handle med de igjen, ja de sendte raskt første sending, men ved min reklamasjon ble plutselig tid et veldig relativt begrep...

Cinaen
I dag fikk jeg endelig svar fra akvarireker og varen som er ødelagt får jeg i posten de seineste dagene. Sendte de ei mail i dag igjen og etter 1 mnd fikk jeg svar og for håpe de holder det de lover nå.

Ser ut som de ikke lover som de sa. Sitter fortsatt å venter på varen jeg har retunert og betalt for.
Så manglet det varer i den siste sendingen fra de og det var i nov-11.
Cinaen
[QUOTE=Cinaen]I dag fikk jeg endelig svar fra akvarireker og varen som er ødelagt får jeg i posten de seineste dagene. Sendte de ei mail i dag igjen og etter 1 mnd fikk jeg svar og for håpe de holder det de lover nå.

Ser ut som de ikke lover som de sa. Sitter fortsatt å venter på varen jeg har retunert og betalt for.

I dag morges fikk jeg en overraskelse, VARENE MINE KOM PÅ DØRA!!!!
Så var det mere i pakken, for plaster på såret og det var hyggelig tenkt. Nå er vente tiden min over. Men tror neppe at jeg kommer å handle der noe mere.
Inaktiv bruker
Cinaen
[QUOTE=Cinaen][QUOTE=Cinaen]I dag fikk jeg endelig svar fra akvarireker og varen som er ødelagt får jeg i posten de seineste dagene. Sendte de ei mail i dag igjen og etter 1 mnd fikk jeg svar og for håpe de holder det de lover nå.

I dag morges fikk jeg en overraskelse, VARENE MINE KOM PÅ DØRA!!!!
Så var det mere i pakken, for plaster på såret og det var hyggelig tenkt. Nå er vente tiden min over. Men tror neppe at jeg kommer å handle der noe mere.
Hva fikk du som trøst?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap