Bestille varer fra aquaristikshop

Skal bestille meg en del ting til akvariet og tenkte for morro skyld og se hvor my jeg kan spare på å bestille fra Tyskland. Så til dere bevandrende innenfor bestillinger fra Tyskland, er oppsettet mitt korrekt?

Vare......................Pris.................Pris i Norsk nettbutikk
Jbl Testlab...................79,95 Euro..................Kr. 1.025,-
Eheim 2080 filter.........298,49 Euro..................Kr. 3.350,-
Eheim 2080 filtermedie..73,90 Euro..................Kr. 825,-
Totalt.......................452,34 Euro...................Kr. 5.200,-
Rabatt 3%.................- 13,57 Euro
Pris før mva trekkes...438,77 Euro
Minus mva 19%.........- 83,37 Euro
Totalt før frakt........355,4 Euro
Frakt...........................30 Euro Det kan da vell ikke veie mer enn 15 kg?
Totalt å betale.......385,4 Euro
Pris i Nok................Kr. 2.892,-

Totalt inkl NO mva Kr. 3.615,-

er dette korrekt utregnet? I såfall er regnestykket veldig enkelt Kr 3.615,- totalt mot Kr. 5.200,- + frakt her i Norge...

Nb! Skulle vært en enklere funksjon til å få laget et regneark oppsett, brukte laaaaang tid på å det til å se sånn ut og enna er det ikke perfekt. Men nå orka jeg ikke mere justeringer...
Inaktiv bruker
pluss moms.
Dette får jeg når jeg legger nevnte varer i min handlekurv på aquaristikshop.com (Du får automatisk alle priser uten tysk moms når du logger inn som norsk bruker):

-------------------------------------------------------------
128019 JBL Testlab 67.18 EUR

208001 EHEIM -2080- 250.83 EUR

252080 EHEIM Media Set 62.10 EUR

Subtotal: 380.12 EUR

Shipping costs: +39.90 EUR
Discount 3 %: -11.40 EUR

Total weight: 25.95 kg (incl. Packaging)

Total: 408.62 EUR

-------------------------------------------------------------

Da er det bare å plusse på 25% moms + gebyr som du betaler når du henter på posten.

Jeg har handlet MYE på aquaristikshop.com. Sparer mye penger!
Takker og bukker Da var jeg ikke så gæli langt unna i mine beregninger.

Hvor mye sånn ca er gebyret på da?

Sparer vell ca 2.000,- på å bestille fra tyskland, så da er det grei skuring Levringstiden er vell heller ikke så aller værst, har jeg hørt
Inaktiv bruker
Blir ikke det ca 105 Euro i moms?
Jørg1 AKA Spock
Blir ikke det ca 105 Euro i moms? :)

Moms er medregnet. Først blir den tyske momsen på 19% trukket fra, deretter har jeg lagt til norsk moms på beløpet inkl frakt. (se min "flotte" tabell) Pris før norsk moms er ca 2892,- og inkl mva 3615,-. Blir ca 200 kr mer pga frakten blir dyrer enn jeg hadde beregnet med i mitt eksempel
Hei.

Dersom du registrerer deg på Aquaristikshop, og velger at du er norsk, så vil siden vise prisene uten tysk moms når du er innlogget. Meget praktisk.

Har handlet en del fra dem og har ikke vært noen problemer. Har fått feil vare ett par ganger, men har da bare fått tilsvarende beløp rabattert på neste bestilling.

Det som det er mest å hente på er tilbehørsartikler, filtermedie, fiskefor ol.
BubbleBubble
[QUOTE=Jørg1 AKA Spock]Blir ikke det ca 105 Euro i moms? :)

Moms er medregnet. Først blir den tyske momsen på 19% trukket fra, deretter har jeg lagt til norsk moms på beløpet inkl frakt. (se min "flotte" tabell) Pris før norsk moms er ca 2892,- og inkl mva 3615,-. Blir ca 200 kr mer pga frakten blir dyrer enn jeg hadde beregnet med i mitt eksempel

Hva med toll?
Tollgebyret er på ca 200,-
Rotenon
Hva med toll?

Akvarieutstyr er vell tollfritt.

Fleste varer er tollfrie med unntak av noen varer som klær, tekstiler og næringsmidler
Inaktiv bruker
BubbleBubble
[QUOTE=Jørg1 AKA Spock]Blir ikke det ca 105 Euro i moms? :)

Aha! ;D Hadde man bare sluppet moms! :O
Ja det hadde vært drømmen

Eller evnt økt grensen fra 200,- til 5000 - 6000,-, det hadde vært noe eller iaff sluppet å betale mva på frakten.
Jeg bestilte noe derfra for ca 900 kr inklusive frakt og fikk da levert rett på døren, og så fikk jeg tilsendt en regning et par uker senere for leveringen på døren antar jeg (?) eller så var det moms på ca 350 kr. Så jeg oppfattet det slik at jeg betalte frakt både direkte til nettbutikken og så igjen da det ble levert i Norge. Totalt altså 550 kr i frakt.

Noen andre som har erfart dette?

Pst. Leveringstiden var veldig kjapp, ca 2 dager bare!
Det du fikk regning på var nok mva + gebyr for tollbehandling.
Å handle på Aquaristik Shop er så og si helt smertefritt. Når du logger inn og registrerer deg som norsk kunde så får man automatisk opp priser eks tysk moms. Når Posten leverer pakken på døren din eller du henter den selv så belastes du norsk moms (totalsummen av varer og frakt når man verdien overstiger 200,-)  pluss fortollingsgebyr på 110/200 kroner uavhengig om varene koster under eller over 1000 kr.  Du betaler aldri for egen frakt i Norge, den er allerede betalt i tyskland og frem til mottaker...

Leveringstiden hos dem er litt trøblete om man bestille produkter fra mange forskjellige leverandører, da kan det ta mange uker før de sendes. Tror de fleste varene ligger på fjernlagee hos grossist.
Og for oss som bor nær Sverige er det fort noen hundrelapper å spare på å bestille varene "poste restante" til f.eks. Strömstad. Da blir det moms til Tyskland (19%) istedet for 25% til Norge, du slipper fortollingsgebyret samt at frakten er en del rimeligere til Sverige.
Er ikke lange veien fra tr.heim til sverige heller, så tanken med post restante har slått meg. Vurderer å bestille meg co2 fra en nettbutikk som ikke sender til Norge. Men har lest i forskjellige fora at det er ikke helt bombesikkert at varen kommer frem. Vet iaff at DHL kan by på problemer når du bestiller post restante. Så er derfor litt skeptisk til å bruke 3000-4000,- på varer jeg ikke 100% sikkert vet kommer frem til meg. Sure penger å kaste ut gjennom vinduet....
Betaler du med PayPal og de fleste kredittkort så er jo kjøpet forsikret og da skal du jo få pengene i retur om du ikke får varene... Burde jo gjelde for kjøp med levering Poste-restante også.
Ps. Jeg bestilte noe mer derfra for litt siden og betalte med visakort og de trakk beløpet fra min konto, men så tok det så lang tid før jeg fikk varene (etter to uker avbestilte jeg siden det tok for lang tid) og da jeg ba om at beløpet skulle tilbakeføres min konto fikk jeg til svar at de bare hadde reservert beløpet på min konto. Men, jeg ser jo at det er trukket og at det mangler det beløpet. Jeg kontaktet banken min, men de kunne ikke hjelpe meg. Så neste gang skal jeg nok betale med paypal.

Det irriterende med paypal er at når man først har registrert seg der får man spammet innboksen på mail med masse tull fra paypal i ett sett.

Men, når man tenker på hva det blir i frakt, moms og toll blir det i mine øyne like greit å kjøpe på min lokale dyrebutikk, selv om det er mye dyrere. For om noe ikke virker som det skal får man jo byttet det på dagen i den lokale dyrebutikk. Handler du på nett er det straks ganske komplisert og koster penger og tid å få byttet.

Tilfeldig bekjentskap
© Terje Skage
Reklame for plussmedlemskap