Aquaristikshop.com

Har planer om å bestille noe fra aquaristikshop.com
De bruker kun DHL

Det store spørsmålet mitt er om de bruker DHL Post eller DHL Express?

Jeg tror at DHL Post blir levert av Posten i norge og DHL Express blir levert på døra av DHL.

DHL Express Norge AS tar 469,- i gebyr +mva for tollbehandling
Posten Norge tar 234,- +mva for samme jobben eller 120,- hvis varen koster under 1000,-
Tollpost mener jeg tar rundt 170,-
Det er Posten som lever pakkene fra Aquartistikshop - først forsøker de å levere pakken på døren på dagtid og hvis du ikke er hjemme får du hentelapp i postkassen dager etterpå og kan hente selv.

Sporingsnummeret du får fra Aquaristikshop funker på posten.no så da er det lett å følge med og du kan sikkert avtale med Posten at de leverer på arbeidsplassen din også.
Jeg kan bekrefte at det er "vanlig" DHL Post, ikke Express. Det innebærer også at det fungerer å bestille Poste Restante til svenske postkontor som støtter dette.
Drar opp gammel tråd...

Er det noen som har bestilt der i det siste? Bestilte noe greier der den 2. mars. Pengene gikk ut av konto 6. mars. Men jeg har ikke sett noe til varene enda. Har sendt de mail uten å få svar. Det pussige er at ikke ordren min vises inne på oversikten over mine ordre når jeg logger inn. Har heller ikke fått mail med ordrebekreftelse eller melding om at det er sendt. Har alltid fått dette tidligere.

Synes forøvrig de bare blir treigere og treigere for hver gang jeg bestiller. Er ofte de ikke har ting på lager, og da sender de ikke før de får varen. Virker som det tar lang tid før de får inn ting igjen, for jeg må alltid bare be de slette tingen og sende resten. Sist tok det en måned fra jeg bestilte til jeg fikk bestillingen.
Problemet er at man ikke ser om de har varene på lager eller ei, så hvis man bestiller flere ting er det større sjans for ventetid.
Når du sjekker ordreoversikten så må du bla deg tilbake til den mnd ordren ble bestilt.

Hvis du leter litt rundt på siden, så operer de med at par forskjellige e-poster, prøv alle sammen Hadde noe av det samme problemet når jeg bestilte i desember, men alt kom fram flott og fint

PS: Idet du trykker bestill skal du jo få en ordrebekreftelse på mail.. den har du vel fått? (sjekk spamfilter osv)
Noe rart må ha skjedd, for fikk svar fra de nå på mailen jeg sendte rett før helgen. De hadde ikke mottatt noen ordre fra meg, men de hadde funnet pengene, så de blir returnert til meg.

Bestilte på nytt nå, og da gikk alt som det skulle. Fikk ordrebekreftelse på mail osv. Det gjorde jeg ikke sist gang... Sure greier. Har gått tålmodig å ventet på pakke i 3 uker. Men men, håper det blir sendt fort!

Jeg bestilte derfra i slutten av februar og da tok det ca 12 dager fra bestilt til levert på døren av posten.

Spørsmålet er vel om du er over 200kr-grensen (pris vare eksl frakt). Er du det er sannsyligheten stor for at den ligger hos tollvesenet og de kan fint bruke 2 uker bare for å finne ut hvordan man åpner kassen
Hei, har selv bestilt regelmessig fra de de siste 3-4 årene.
I starten tok det litt tid, ca 14 dager, men de siste sendingene har kommet i løpet av ca en uke - også raskere. Tror noe av utfordringen ligger i Norge med Tollklarering, postleveranse etc. Du kan følge sporing på pakken og jeg opplever at det går raskt fra Tyskland men tar ofte tid i Norge.
Har et par ganger ventet litt lengre med da har jeg fått epost om at de ikke har hva jeg har bestilt på lager - personlig opplever jeg de som relativt ryddige men kanskje litt slappe med å besvare inngående epost.
Mener å ha lest at det ikke er tollavgift på akvarieutstyr. Leste dette for veldig lenge siden, så kan hende ting har endret seg eller at jeg har blitt feilinformert?

Så for meg virker det nå som at man igjen må betale for toll? Eller må man fortsatt kun betale for moms?

Mvh Lars-Kristian Gustavsen
Ja, om de har alt på lager har jeg opplevd de som superraske. Da blir bestillingen som regel sendt med det samme. Men om noe ikke er på lager (som jeg har opplevd ofte), skjer det ikke noe før jeg har sendt de mail. Da har jeg fått de til å slette det de ikke hadde fra ordren for at det skal bli sendt fortere. Som regel har det bare vært en liten filleting.

I går når jeg bestilte på nytt igjen sendte jeg dem samtidig en mail og ga beskjed om at de kunne slette det som evt ikke var på lager, bortsett fra de to tingene jeg måtte ha da. Så da håper jeg det skal gå raskt denne gangen.

Om de sender med en gang pleier det å ta 7-10 dager før jeg har pakken. Tregheten ligger som flere sier hos tollerne. Pakkene kommer raskt til Norge, men der stopper det opp litt.

Det er ikke toll på akvarieutstyr nei. Men man må betale norsk moms og et gebyr når man henter ut pakken på posten. Så pakken er vel igjennom tollen fordi (det kan jo være aktuelt å sjekke innhold osv også).
Nei, har ikke hørt noe om at det skulle ha blitt tollavgifter på akvarieutstyr. Særlig ikke fra EU-land. Men hvis varen har en verdi mye over NOK200, og tollerne er i lune til å følge boka, så må du også betale en importdeklarasjonsavgift i tillegg til mva. av vareverdi + frakt.
Det virker noen ganger litt tilfeldig hvordan reglene praktiseres...jeg har flere ganger fått hjem pakker på godt over 200 kroner uten moms. De virker mest på hugget om varene kommer fra utenfor EU, f.eks. fra USA.
Bare for å presisere:
Det er ikke toll på akvarieustyr men man må betale mva (%25) hvis varen har en verdi over 200,-
Har varen en verdi over 200,- så må du betale mva for BÅDE varen og frakten, pluss et gebyr for utregning og innkreving av denne jobben (posten tar ~130,-).

Det er www.toll.no sine kurser som gjelder når man bestemmer om pakken har en verdi over eller under 200,-. Så sjekk der hvis man er i tvil, står som regel denne ukens og neste ukes kurser.
Drar nok en gang opp denne tråden. Har bestilt derfra igjen nå. Noen som har hatt noe problemer med dem?

Denne gangen fikk jeg ordrebekreftelse og alt slik. Så nå er det ikke min feil i alle fall. Sendte de en mail ikke lenge etter at orderen var sendt for å høre hvordan det lå an. Fikk da til svar at de ikke hadde en av varene jeg bestilte (som vanlig...). Lurte på om de kunne erstatte denne varen med en liknende og om jeg kunne betale mellomlegget. Har hverken fått svar på denne mailen eller enda en mail jeg sendte senere.

Skulle hatt varene helst i går, så litt frustrerende... Bestilte den 10.

Har dårlig erfaring med å få byttet ut enkeltvarer eller ligge til en vare på en ordre. De fører veldig lite på eget lager og får fortløpende tilsendt fra forskjellige grossister for å fylle hver enkelt ordre - dette er nok med på å skape litt vanskeligheter ang erstatningsvarer.

Om det er noe som haster så handler jeg de respektive varene på
Webzoo og/eller Aquamanias så sant de har dem på lager, ellers er det stort sett kun fra Tyskland jeg bestiller.
Ja, da håper jeg de kan slette varen i alle fall. Dumt de ikke svarer på mail. Synd de ikke har eget, ordentlig lager. Er alltid en ting på bestillingen min de ikke har, og som det tar evigheter før de får inn igjen. Så har fått slettet tingen før. Men denne gangen bestiller jeg noe for andre også, så skulle hatt denne tingen.

Bestiller også fra aquamanias eller webzoo om det er ting som haster. Men bestiller en litt større ordre fra aquaristikshop en gang eller to i året siden det er en del å spare.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap