"nye" webzoo!

Var innom Webzoo i dag, og fyttirakker'n! Her har det virkelig skjedd ting.
De har laget en flott avdeling med akvarier, spesielt saltvannsavdelingen var imponerede. Ikke helt ferdig, men dette er da nødt til å bli en av landets flotteste butikker! Virkelig verdt et besøk når de blir helt ferdig!

Blandt annet et showkar på 2000 liter saltvann...
Inaktiv bruker
De sammarbedier med Janholts akvarium.
Inaktiv bruker
Noen som har bestilt utstyr herfra i det siste?
Bestilte fiskemedisin, som de hadde 60stk av på lager, siste søndag?
For det første, kunne jeg ikke betale me èn gang, kort. Men kun Klarna kreditkjøp, eller fakturakjøp som begge koster 125kr, medisinen kostet bare 60kr. Eller avhenting? Skrev en mail, for å høre hvorfor jeg ikke kunne betale me èn gang, me kort? Fikk aldrig svar på den mail. Medisinen er heller ikke kommet? Har nu avbestilt den!
Medisin kan jo vere noe du trenger me det samme, så dette er absolut IKKE brukbart!

Mvh. Roland Dreinø
Jeg har bestilt noen ganger med de nå, og jeg er veldig fornøyd. Jeg sendte inn en bestilling i går morgen og i går i 16 tiden så ringte han meg ang den bestillingen. Han ringte, da de ikke hadde en plante inne. Og jeg hadde pakken før 11 i dag. Jeg bor uttenfor molde og er veldig overrasket at tiden fra jeg bestilt til jeg hadde varene gikk så raskt.

Ingen ting og si på prisene heller...

Jeg bestille gjerne flere ganger med de!

Eneste minuset er betalingen, en får faktura i posten i stedetfor å betale ved bestilling.

Carola
Jeg bestilte varer fra denne nettbutikken for et par måneder siden. Alle varene skulle være på lager ifølge beholdningsstaus, men likevel tok det uendelig lang tid, synes jeg. Etter 18 dager ringte jeg butikken og etterlyste bestillingen. Da fikk jeg til svar at de hadde manglet et lysrør, men nå hadde de fått det inn og varene skulle bli sendt. Nei takk, sa jeg, glem hele bestillingen.

Så nå er mitt kundeforhold til Webzoo definitivt over, for man får jo det man skal ha gjerne raskere fra Tyskland. I tillegg er aquaristikshop en mye bedre nettbutikk
Det mest rare er; at jeg hverken har fått svar på bestillingen, eller avbestillingen?
Oj... Var vist heldig jeg da Er vell 3 bestillinger jeg har gjort og har ikke noe å si på de...
Jeg bestillte også derfra, men varene kom aldri. Fra nå av driter jeg i alle norske svindyre butikker og betstiller absolutt alt jeg trenger fra utlandet! Til nå har jeg spart 1000vis av kroner på det.
Jeg har hatt et par erfaringer med Webzoo. For over et halvt år siden la jeg inn en ganske stor bestilling. Hørte ingenting, og varene kom aldri.

For vel 1 mnd siden trengte jeg et bord til et kar, og ringte dit. Fikk veldig god hjelp, og bordet ankom meget raskt.

Ellers er jeg enig med Janne...man får jo varene like raskt fra Tyskland, og til en mye bedre pris. Bortsett fra dette bordet og noen få planter og fisk fra en lokal dyrebutikk handler jeg alt jeg skal ha fra Aquaristikshop. Klart det er litt synd å ikke støtte norske butikker, men her er det beinhard konkurranse og man får handle der man får best priser og høyest pålitelighet.
Jeg bruker stort sett tyske Aquaristikshop. De har så langt aldri feilet med en eneste bestilling, og jeg kan love at jeg har bestilt varer derfra flere ganger enn jeg tør å telle...:p En rask kikk en gang over ordrehistorikken, der det var linjer side opp og side ned, var nok. Jeg fortet meg vekk derfra, tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har lagt igjen der opp gjennom årene...
Bestiller stort sett alt der, særlig filtere osv derfra, samt lysrør og andre dyre ting. Sparer en drøss med penger på det.
Ikke bare er det prisene som har holdt meg der som trofast kunde i så mange år, men også den nær sagt feilfrie leveringshistorien deres. Ingenting mangler og ingenting er feil. Uansett hvor stor bestillingen er, hver minste lille dings er på plass.
Eller jo, EN gang sendte de meg et lysrør til en liten akvarielampe, istedenfor selve lampen som jeg faktisk hadde bestilt. Sendte dem en email om det, og de rettet feilen med det samme; sendte meg portofritt og gratis den lampen jeg egentlig skulle ha. Sendt helt fra Tyskland, men den var i hus på en uke eller noe sånn. Det er eneste gangen jeg kan huske noen feil fra de, og det rettet de tvert, uten spørsmål.

Skal jeg ha småting som f.eks. et par flasker med noe medisin bare eller refill til vanntestere, så bestiller jeg fra norske nettbutikker. Som nå sist bestilte jeg to ph-tester fra Aquamanias.no. Han sender fort og det er aldri noe sommel. Drøyer det noen få dager før han får sendt det (pga han må bestille inn først), så sender han gjerne email og sier fra.
Jeg har handlet veldig mye hos Webzoo de siste årene og jeg har foreløpig bare hatt positive erfaringer med dem.

Det som jeg liker hos dem er den raske leveringen. Hvis varene er på lager så er de hos meg i løpet av bare 2 dager - hver gang.
Jeg handler andre steder også men ingen av dem jeg handler hos har raskere levering enn Webzoo.

Og jeg setter pris på at jeg kan få en faktura ettersom jeg ikke liker å bruke kortet mitt på nettet.

Men det er sant at det lønner seg å bestille mye der og ikke bare en eller to ting. Jeg pleier å vente litt til jeg har mange varer å bestille, da blir det ikke så dyrt.
[QUOTE=mona o]Jeg bruker stort sett tyske Aquaristikshop. De har så langt aldri feilet med en eneste bestilling, og jeg kan love at jeg har bestilt varer derfra flere ganger enn jeg tør å telle...:p En rask kikk en gang over ordrehistorikken, der det var linjer side opp og side ned, var nok. Jeg fortet meg vekk derfra, tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har lagt igjen der opp gjennom årene...
Bestiller stort sett alt der, særlig filtere osv derfra, samt lysrør og andre dyre ting. Sparer en drøss med penger på det.
/QUOTE]
Bare lurer på tollgrensen på 200 kroner. Gjelder ikke den når det dreier seg om akvarieutstyr? Eller bestiller dere for under 200 kroner hver gang?
Toll er det ikke på akvarieutstyr, men moms-grensen på 200 kroner gjelder selvsagt. Å bestille for under 200 kroner gidder ikke jeg, sånt småtteri er det ofte greit å få tak i hjemme. Men når du kjøper fra Tyskland blir 19% tysk mva trukket fra, og så betaler du 25% norsk mva på varer+frakt når du henter varene på posten, pluss et tollbehandlingsgebyr på noe over hundrelappen. Allikevel sparer man penger på det aller meste, særlig dyre ting som filter og lysrør.
Aquaristikshop anbefales på det sterkeste, godt utvalg og priser.
Tysk moms trekkes automatisk fra prisene om du logger deg inn som norsk kunde.
Paypal som betalings mulighet.
Godt innpakket og mulighet til å spore sendingen.

Kun en ting å huske på, om de ikke har varen på lager kan det ta tid før det sendes.
Eller de sender uten å si ifra om manko.
Så ikke for haste eller nød kjøp.
Plussmedlem
mona o
Sendte dem en email om det, og de rettet feilen med det samme; sendte meg portofritt og gratis den lampen jeg egentlig skulle ha.

Du hadde vel allerede betalt for lampa ved utsjekk da du bestilte? Så det var lysrøret du fikk beholde gratis?
Nå er det en stund siden, men jeg mener bestemt å huske at joda, jeg betalte kun for lysrøret og den prisen det hadde, noe som var en del billigere enn selve lampen. Riktig pris på fakturaen, men feil produkt.
Da jeg fikk lampen, betalte jeg ikke noe. Ikke porto, ikke for lampen. Altså kun lysrøret som hørte til var det jeg betalte for.

Jeg aner ikke hvordan det kunne bli så feil, for på emailen jeg hadde kunne jeg se at jeg hadde bestilt riktig
Trieso
Bare lurer på tollgrensen på 200 kroner. Gjelder ikke den når det dreier seg om akvarieutstyr? Eller bestiller dere for under 200 kroner hver gang?

Man betaler moms på 25% på akvarieutstyr, men ikke toll. Det er to forskjellige avgifter
Jeg bestiller aldri bare småtteri fra Tyskland, så den 200 kr grensen har jeg sjeldent holdt meg under. Jeg beregner og regner med å betale momsavgift til den norske stat når pakken kommer, ja. Det blir billigere å kjøpe fra Tyskland likevel

Husk at prisene du ser i den tyske nettbutikken UTEN å være innlogget som norsk, er inkl tysk moms på 19%. Disse 19% forsvinner og trekkes fra på prisene så fort du logger deg inn med adresse i Norge. Dermed, prisene du ser i butikken blir mye billigere. Legg så på 25% og du har det beløpet du faktisk betaler for det. Inkluderer du porto og tollpost sin avgift blir det litt til, men alltid billigere enn i Norge likevel. Alltid spart penger på å handle der, hundrevis og tusenvis av kroner i lengden.

Selv bruker jeg som regel å "samle opp litt" ting jeg trenger på ei liste, og vente med å bestille til jeg har en del på lista. Så bestiller jeg når jeg føler at det er "nok", sånn at det blir verdt portoen å bestille noe. Samme med norske bestillinger. Ofte er det et fast minimumsbeløp i porto, og det fordyrer alt hvis man bare skal ha småting. Det er det ikke verdt, som regel.

Men som noen nevner over her; det er sjelden bryderiet verdt om det er hastesaker å handle fra Tyskland. F.eks: Når jeg har bestilt større og dyre ting som lysarmaturer av merket Woha, har jeg som regel måttet vente fire uker. Dette fordi de ikke har lager av alt. Men en del "dagligdagse" akvarieting har de åpenbart på lager, for bestiller man kun fôr f.eks. så kommer pakken som regel kjapt.
Noen som vet om det er ferie eller lignende hos webzoo. Bestilte varer for en stund siden, men har ikke hørt noe enda. Har lest mye her inne om webzoo og treg levering, men det er ikke kommet ordrebekreftelse eller noe. Spent siden jeg gjerne skulle hatt dette snarest.
Det er jo midt i ferien så det kan hende at ting går litt ekstra tregere enn vanlig.
Du kan jo prøve å ringe dem. Noen ganger om dem har mye å gjøre kan det ta laaang tid før dem svarer har jeg erfart, men dem er veldig hyggelige og behjelpelige om det skal være noe. Så ikke gi opp
Det er iallfall min erfaring.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap