Zooservice

Siden jeg først er i gang med å mene noe om nettbutikker, vil jeg også si noe om Zooservice, som holder til på Vestlandet. Har bestilt fra dem to ganger. Veldig raske til å svare på henvendelser (på e-post), ok priser, lett å få endret ordren hvis man vil ha med noe mer, eller ta bort noe som evt. forsinker forsendelsen, og veldig kjapp levering! De gir beskjed med det samma om noe ikke er på lager, og når det kan forventes på lager igjen. Når varen først kommer på lager, har du den i posten på null komma niks. For de som liker å betale ved postoppkrav, er dette gebyrfritt. Rimelig frakt også - 149 i frakt for et 30 liters akvarium + litt annet stæsj? Syns ikke det var ille. Konklusjon så langt: veldig fornøyd!
er faktisk ganske enig med deg.
Bor 2km fra den butikken. De er veldig hyggelige der. Og det er nye billigere enn hos "Buddy" på senteret. Fikk god hjelp idag da jeg hadde noen spørsmål om Vannverdier og gjødsling av planter. alt i alt veldig god service.
zooservice best pris på fluval filter veldig bra nettbutikk
Har fjernet dette innlegget, siden det ikke er "akvariumrelatert".
Plussmedlem
Ryddet tråden.

Skjerpings
Hva har foregått her? ;-D

Jeg syns faktisk det er litt urettferdig å sammenlikne Zooservice med en nettbutikk som ikke engang fører akvarieutstyr. Dette i seg selv har jo betydning for prisene, i tillegg til at Zooplus er en internasjonal kjede mens Zooservice såvidt jeg vet bare er en lokal bedrift uten tilknytning til større kjeder.

Jeg har ikke studert alle prisene på Zooservice i detalj selvfølgelig, og ihvertfall ikke prisen på kattemat, så jeg skal ikke påstå at de er spesielt billige. Alt jeg vet er at de gangene jeg har bestilt der, så er det fordi det totalt sett faktisk har lønt seg fordi de (tilfeldigvis) hadde alle produktene jeg skulle ha, til grei pris (noen ting dyrere enn hos andre, noen ting billigere), og "rimelig" frakt. Kanskje bare flaks for meg/dem, men det er vel et poeng også på generell basis at de totale kostnadene er avhengig av mer enn bare prisen på enkeltprodukter, og at selv om noen kan være dyre på noen produkter, så kan de være tilsvarende billige på andre.

Og så har jeg litt hjerte for små, uavhengige norske bedrifter som prøver å overleve blant mye større, internasjonale aktører, Ebay og alle de der, så jeg føler at jeg må "forsvare" Zooservice på det grunnlaget også Håper de klarer seg i konkurransen, men jeg tror det skal bli vanskelig, for å være ærlig...
Kuledrøm : Som du vil se, har jeg fjernet innlegget mitt, så da skulle vel det være greit.
Tssssh, det hadde da vel vært greit uansett?
Jeg syns jo igrunnen det, siden veldig mange her har katt og/eller hund. Men sånt tull gidder jeg ikke.
Hva slags fraktpriser opererer de med? 149 for et 30liters kar er jo suverent! Men har de liste over priser? (Så man kan gjette ca hva man må betale i frakt?)

For eks Aquamanias gidder jeg nesten ikke handle hos lengre, selv om det er en super nettbutikk - men å ikke kunne vite fraktpris osv, da vil jeg ikke ha noen overaskelser.
Bare å legge inn produktet du skal ha og skrive postnummer, så får du opp frakten. MEN - nå ser jeg at frakten har blitt fordoblet siden jeg handlet min 30-liter der! 318 kr! Frakt for en 10-liter er 160 kr. Frakt for en boks fiskemat er 120 kr X-D Så 120 er nok minstesats.

Enig i det med Aquamanias, jeg har kansellert ordre der en gang etter at jeg fikk vite prisen på frakt, og har siden ikke handlet noe særlig der.
Plussmedlem
Etter å ha brukt 2minutter på å sjekke, så vil f.eks 2x10liter TetraDiscus komme på 160.- i frakt.. Mulig 3x10liter også går, men da blir det akkurat på håret. En del varer som man vet ca vekt på er veldig greit å beregne (ca) selv, andre ting er dessverre vanskeligere. Rent personlig er jeg veldig fornøyd med Aquamanias, og har fått "nødhjelp" derfra flere ganger.
Ja, det er ikke så lett med frakt syns jeg. Syns det virker så "ustabilt" her kontra å kjøpe fra utlandet, på en måte? Prisene varierer så mye, fra nettbutikk til nettbutikk, og det er ofte nye priser osv. Men det er kanskje bare noe jeg syns.

Så er det noen nettbutikker som har helt knall service mtp frakt. Petworld, for eks. De har ikke så mye utvalg i akvariehobby, men de har "litt alt alt". Og supre priser!

Tror frakt der er på 89 kr, levert hjem på døra, 79 for å hente selv på postkontor. Ihvertfall de gangene jeg har bestilt. 89 kr for hjem på døra er helt vilt billig.

Er en til nettbutikk, zoopermarked ellernoe, (tror det er to nettsider med nesten identiske navn, hvor den ene ser litt shady ut) - den andre fant jeg kattsanda jeg kjøper hos vetn, til 250 kr, mens på nett kostet den 170 kr. Og kjøpte du for 500 kr så ble det gratis levering.

Dessverre merket de nok at dette var "litt for bra" ? For det har de plutselig stanset nå, noen uker etter at jeg gjorde dette, (heh...30 kilo kattsand gratis på døra, jatakk!) så gratis frakt gjelder ikke kattsand lengre. Men frakt for 30 kg kattsand er på 99 kr nå så jeg sparer likevel på det, mot å måtte bære en og en ti-kilos sekk fra vetn.

MEN, tilbake til akvariegreier - Jeg skulle gjerne likt å se flere butiker som brifer med gratis frakt om man kjøper mye, selv om det veier litt. Tror Akvariekjellern sender gratis for over 800 kr, men har ikke sjekket om det gjelder for tyngre ting.

Nettdyret.no hadde fri frakt tidligere. Da pleide jeg å bestille derfra, uten frakt ble prisene på fiskefor veldig gode.
Nå er det fri frakt på bestillinger over 500.- Men det er sjelden jeg har behov for å handle for så mye på en gang i den butikken, siden de til akvarium kun fører fiskefor og vannbehandlingsmidler.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap