Skade under postgang

Hei, jeg bestilte 4 lysrør, et UV rør, samt noe plantegjødning ++ fra Aquaristikshop. Da jeg åpnet pakken og tok ut lysrørene, ser jeg umddelbart at et lysrør er knekt på midten.
Jeg sendte umiddelbart en mail til de på tysk, og forklarte saken, men jeg har ikke hørt noe fra de ennå, men det var fredag ettermiddag, så jeg antar jeg hører noe på mandag.

Hva er vanlig praksis her, noe krav på nytt har man vel ikke, men noen nettbutikker er kanskje "geme" og ville ha sendt et nytt. Uansett, ingen katastrofe, jeg kan kjøpe det ene her hjemme, bestille et enkelt lysrør fra Tyskland gidder jeg ikke.

Mvh
Øyvind
betaler du med mastercard så kan man klage saken til dem.
jeg opplevde engang at en forhandler aldri sendte sakene jeg hadde bestilt. Klagde til MC og de tok saken og kontaktet forhandler på mine vegne, om de ikke sendte varene eller gjorde rede for seg innen en viss tidsfrist så fikk jeg pengene tilbake fra MC som tok saken videre med forhandler.
Ja, Mastercard er veldig greit sånn sett. Nå fikk jeg en mail fra Aquaristikshop i dag, en kreditnota hvor de skriver at de krediterer mitt MC med det lysrøret. Det var god service og en fin måte og gjøre det på. Det blir nok mer handling der, setter pris på god service, og de har fine priser på mange produkter, og helt ok leveringstid, spesielt med tanke på at dette skal gjennom tollen.

Mvh
Øyvind
hvilken side var dette ?
Spermwhale
Det var denne: www.aquaristikshop.com


pleier de å være raske med levering osv ?
og hvordan er det med toll på akvarie stuff ?
Jeg har ikke all verdens tålmodighet, så raskt vil jeg ikke kalle det, men tatt i betraktning at det skal fra Tyskland og gjennom tollen, så er det helt ok. det tar vanligvis ca 10 dager fra bestilling til jeg har varene. M.a.o. du bestiller ikke medisiner eller andre ting som haster herfra På den annen side er ikke alltid norske nettbutikker noen lyn heller. Bestilte noen vanntester hos hyggelige Aquamanias onsdag 24.2 på kvelden. Dette regner de med og sende fredag 4.3.

Du betaler "kun" norsk moms på varene, den tyske momsen er fratrukket prisene på nettsiden dersom er logget på med en "norsk" bruker. Dette betaler du på posten når du henter varene. Ingen tollgebyr.
Jeg har handlet fra Aquaristikshop i mange år. Når man bestiller varer av type "forbruk", som lysrør, vanntester etc., blir det sendt kjapt. Alle varer er imidlertid ikke på lager, og hvis man bestiller litt mer "udda" saker, som reservedeler f.eks., kan det ta lang tid. De må da bestille det inn på lager først...og ting tar tid. Dette har jeg opplevd med særlig reservedeler til filter/pumper. Sist var det en impeller til Eheim eXperience 350, og det tok vinter og votter !
Ellers går som regel varene fra Tyskland inn og ut av toll-lageret i løpet av ett døgn eller maks to (hvis det ikke er helg).
Tilfeldig bekjentskap
© Gerd hilde Mortensen
Reklame for plussmedlemskap