Biltema silikon til akvariebruk?

Kjøpte en tupe Transperent silikon på biltema i dag. På utsiden av tuben er det bilde av et akvarium med fisker.

Det jeg da lurer på er om denne er den typen du trygt kan bruke i akvarium?

Innholder: Destilater (petroleum) (CAS 64742-46-7) < 25 %. Ethyltriacetoxysilane (CAS 17689-77-9) < 5 %.
Jeg brukte den for 1.5 uke siden på et av karene i racket mitt. Ikke merket noe uvanlig der ennå iallefall. Det er den lille tuben med varenr 36-2405 du mener?
Ja, det er denne tuben ja. Kjente det luktet eddik av den. Mener å ha hørt at det er akvariesilikon da? eller husker jeg feil?
Det luktet iallefall noe helt for j....... ingen fisk som har dødd her av det ennå iallefall.
hv kostet den? kan jeg bruke den til å lage skifer hule av, mon tro?
At silicon lukter eddik, er ikke ensbetydende med at den er beregnet til akvariebruk. Vanlig sanitærsilicon er også eddiksyrebassert, men inneholder masse dritt som aldri må komme i ett akvarie.

Siden biltemasiliconen har ett symbol av ett akvarie, regner jeg sterkt med at den er uten de giftstoffene vanlig sanitærsilicon inneholder. Den skal da være fin-fin å bruke

FS: Ser fra sidene til biltema, at den koster 26,90 for 50ml. Om man trenger lite, lønner det seg med denne kontra 300ml patroner med akvariesilocon fra akva-butikken
heller kjøpe 300ml enn 50 ml?! den skjønte jeg ikke helt...
Om du trenger lite silicon, lønner det seg å kjøpe en liten tube.
Om du trenger mye silicon, lønner det seg å kjøpe en stor tube på en akvabutikk\ webshop.
Sier ikke at du skal kjøpe det ene eller det andre Du ser selv hvor mye du trenger, og hva som lønner seg
Takk for svar Regnet egntlig med at den skulle fungere siden det er bilde av et akvarie på tuben. Men kan aldri være for ikker vettu

Har forøvrig kjøpt et 6500k lysrør på biltema, ser ut til å fungere greit. Plantene vokser, har heller ikke lagt merke til noe spesielt med alger. Kostet 16.90 ,- et lite kupp! Kjekt at biltema har kommet til haugesund ja
Bruker de rørene i 3 av karene mine også. stått i ca 1 uke nå. Funker greit det. Ikke noe algeoppblpmstring her heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap