Hvem forhandler aqua- el i Norge?
Postet 05.11.06 kl 12:52
Postet 05.11.06 kl 12:59
Postet 05.11.06 kl 13:02
Postet 05.11.06 kl 13:33
Endret: 05.11.06 kl 13:33
Postet 05.11.06 kl 13:39
Endret: 05.11.06 kl 13:39
Akvariereoler
Mnes vi er inne på forhandlere. Noen som vet om et sted hvor man kan kjøpe/bestille reoler også?
Postet 05.11.06 kl 13:42
reoler på spotpris.no
spotpris.no har en type reol
Postet 05.11.06 kl 14:13
Postet 05.11.06 kl 14:37
Postet 05.11.06 kl 15:03
Postet 05.11.06 kl 15:17
Postet 05.11.06 kl 16:34
Frank AngellKoselig å se deg tilbake, MC :) Webzoo, og Korallrevet, vet jeg fører Aquael. Ellers er det litt tynt med akkurat det merket. Hva er det som er gåent i armaturet du har? Ofte er det enkelt å fixe dette, i stedet for å kjøpe en hel armatur.
Hei Frank
Der man fester starteren er ødelagt. Det elektriske (?) greiene innerst i hullet er skvæsjet sammen.
Postet 05.11.06 kl 18:58
Endret: 05.11.06 kl 20:12
MC Darup[QUOTE=Frank Angell]Koselig å se deg tilbake, MC :) Webzoo, og Korallrevet, vet jeg fører Aquael. Ellers er det litt tynt med akkurat det merket. Hva er det som er gåent i armaturet du har? Ofte er det enkelt å fixe dette, i stedet for å kjøpe en hel armatur.
Hei Frank
Der man fester starteren er ødelagt. Det elektriske (?) greiene innerst i hullet er skvæsjet sammen.
Dette kan lett fixes Ta av lokket over elektronikken, og dra ut støpslet til lyset (gjør fort vondt om en ikke gjør dette, ser ennå litt dobbelt).
Bak på tennerfestet ser du to små "haker" stikke ut. Disse kan du klemme sammen, med litt kraft. Bakdelen på tennerfestet løsner da (litt kjeitete å få disse løs, men alt går om en vil.) Legger med ett bilde som viser underdelen frakoblet.
Ofte kan man med en binders eller noe bøye til disse kobberfjærene som skal være i kontakt med tenneren. Noen av disse armaturene har så dårlige kobberfjærer, at etter to byttinger er dem gåene.
Dersom du ikke greier å få fjærene til å havne der du vil, kan du sette en vanlig tennerfeste inne i denne boksen med elektronikk. Slike får man for noen kroner på en velutrustet elektrobutikk, eller hos en grossist. Ulempen med å sette tenneren slik, er jo at man må ha av dette plastdekslet hver gang tenneren skal skiftes.
Ett litt dyrere, men mye bedre alternativ, er å bytte ut den metallklumpen som driver lysrørene, med en elektronisk og tennerfri forkobling. Lyrørene lever da opptil 40% lengre enn med tradisjonelle forkoblinger.
Tennerfestene kan jo bare stå i hullene, for å tette dette.
I tillegg til denne er det en fordel om man kjøper noen meter med kabel til å koble dette sammen. Har her linket til en forkobling for 2x36\40W, regner med at det er dette som er av lys i karet
Du får se hva du får til, om du ikke vil noe av det jeg her foreslår, kan jeg sende deg ett nytt feste til tenner (nytt og nytt, det er godt brukt, men fungerer fint) jeg
Postet 05.11.06 kl 22:02
Hei dere.
Ser dere diskuterer AquaEl. Jeg har et 60/65L Aquael. Med heldekkende armatur-topp.. Men jeg er på utskikk etter nytt filter til den innebyggede pumpen, da jeg tror det som står der begynner å bli litt gammelt.
Jeg kjøpte da dette karet brukt.
Noen som vet hvor jeg får kjøpt nytt filter til denne?
Kenneth
Ser dere diskuterer AquaEl. Jeg har et 60/65L Aquael. Med heldekkende armatur-topp.. Men jeg er på utskikk etter nytt filter til den innebyggede pumpen, da jeg tror det som står der begynner å bli litt gammelt.
Jeg kjøpte da dette karet brukt.
Noen som vet hvor jeg får kjøpt nytt filter til denne?
Kenneth
Postet 15.02.07 kl 18:27
Inaktiv bruker
Kenneth EriksenHei dere. Ser dere diskuterer AquaEl. Jeg har et 60/65L Aquael. Med heldekkende armatur-topp.. Men jeg er på utskikk etter nytt filter til den innebyggede pumpen, da jeg tror det som står der begynner å bli litt gammelt. Jeg kjøpte da dette karet brukt. Noen som vet hvor jeg får kjøpt nytt filter til denne? Kenneth
Dahls dyrerike i Moss.
Zoo sjappa i Strømstad har også AE.
/jan
Postet 15.02.07 kl 18:29
Postet 15.02.07 kl 18:52
Dagens beste råd er; kvitt deg med det innebygde filteret i 63litern din, og skaff deg heller noe som funker. Dette filteret er så dårlig som det går ann å få det.
Om du vil beholde dette, finnes det plater med svamp å få kjøpt i mange lokale butikker, og i samtlige nettbutikker. Av denne plata kan du kappe til svamper tilstrekkelig til at du har filter til år 2050 eller så ;p
Her er den jeg ville kjøpt, selv om jeg egentlig ikke ville kjøpt den. Du forstår sikkert hva jeg mener
Om du vil beholde dette, finnes det plater med svamp å få kjøpt i mange lokale butikker, og i samtlige nettbutikker. Av denne plata kan du kappe til svamper tilstrekkelig til at du har filter til år 2050 eller så ;p
Her er den jeg ville kjøpt, selv om jeg egentlig ikke ville kjøpt den. Du forstår sikkert hva jeg mener
Postet 15.02.07 kl 18:55
Postet 15.02.07 kl 22:39
Postet 17.02.07 kl 01:18
Kenneth EriksenHei Frank. Så du mener jeg skal bare skjære vekk hele filter-boksen å alt innvendig. Kjøpe ny pumpe da? Er ikke det ganske dyrt a? Kansje du vet om noe som er bra, som ikke koster allverdens? Kenneth
Hva er det man sier; man får hva en betaler for Jeg syntes ett skikkelig filter er vel anvendte kroner. Ikke uvanlig at jeg har dyrere filtre enn akvarier :p
Boksen er bare å skjære vekk. Eller bare.... Den er limt på alle flatene som er i kontakt med glasset, og er derfor ikke helt lett å få ut. Men har selv gjort dette på to av mine egne kar, og 10-15 andre Det går, bare man er villig til å jobbe litt med det.
Vil anbefale Fluval 2+ til karet ditt, dersom du ikke gidder å modifisere det slik denne artikkelen viser, gå heller for Fluval 3+
Postet 17.02.07 kl 10:23