Ripet opp glasset - noe annet jeg kan bruke?
Jeg klarte i dag å ripe opp glasset på "frontruta" på karet mitt Er blitt noen ganske nydlige streker ved det høyre hjørnet.
Brukte en mag-float, men har ikke så lyst å fortsette med den hvis jeg da risikerer å få flere riper. Noen som har en idé på hva jeg kan bruke i stedenfor, no som fjerner alger på glasset?
Brukte en mag-float, men har ikke så lyst å fortsette med den hvis jeg da risikerer å få flere riper. Noen som har en idé på hva jeg kan bruke i stedenfor, no som fjerner alger på glasset?
Postet 29.11.06 kl 23:28
Postet 29.11.06 kl 23:37
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
bruk en slik nal som ein vasker vindu med. denne er av plast, og du kan unngå riper. eventuelt mener eg det er mulig å kjøpe noe som ligner i dyrebutikkene også
men bruker du en frå en mat butikk, pas på at den er ny, og uten såpe
men bruker du en frå en mat butikk, pas på at den er ny, og uten såpe
Postet 29.11.06 kl 23:41
Postet 30.11.06 kl 00:25
Postet 30.11.06 kl 10:40
Postet 30.11.06 kl 10:41
Har ikke hatt problem med riping og Magfloat selv, men det sier seg selv at hvis det er harde fremmedlegemer mellom magneten og glasset så blir det riper. Det er jo som å vaske en bil med en svamp med sand på.
Når det er sagt så funker filtervatten som mona sier. Kanskje ikke alle som har evig lager av disse da.
Når det er sagt så funker filtervatten som mona sier. Kanskje ikke alle som har evig lager av disse da.
Postet 30.11.06 kl 11:04
Husmusadet * magiske svampene * fra swiffer......DE er KONGE
Hmm.. inneholder ikke disse kjemikalier?
Eller tuller du her?
I 45- literen min er det ikke lister i hjørnene, dvs ganske bratt bue.
I det bruker jeg et gammelt plastkort (bankkort).
Det bøyer seg helt inntil, og siden det er hvitt ser jeg lett algene
Postet 30.11.06 kl 13:20
Endret: 30.11.06 kl 13:21
Postet 30.11.06 kl 14:06