Ripet opp glasset - noe annet jeg kan bruke?

Jeg klarte i dag å ripe opp glasset på "frontruta" på karet mitt Er blitt noen ganske nydlige streker ved det høyre hjørnet.

Brukte en mag-float, men har ikke så lyst å fortsette med den hvis jeg da risikerer å få flere riper. Noen som har en idé på hva jeg kan bruke i stedenfor, no som fjerner alger på glasset?
Du får kjøpt slike lange håndtak til barberblad i dyrebutikker. De er greie og sjansen for å ripe opp karet er mindre. Jeg har også brukt nye "tapetkniv" blader, men da må en jo stå med hånden nedi karet. De er noe billigere enn de som har langt skaft.
Inaktiv bruker
bruk en slik nal som ein vasker vindu med. denne er av plast, og du kan unngå riper. eventuelt mener eg det er mulig å kjøpe noe som ligner i dyrebutikkene også
men bruker du en frå en mat butikk, pas på at den er ny, og uten såpe
Ta en dott med filtervatt, og bruk det. Helt ripefritt, og tar alt av alger i et sveip Selv de mest hardnakkede penselalger sklir av når man gnir på dem med filtervatt.
Takk for gode svar folkens
eller
det * magiske svampene * fra swiffer......DE er KONGE
Har ikke hatt problem med riping og Magfloat selv, men det sier seg selv at hvis det er harde fremmedlegemer mellom magneten og glasset så blir det riper. Det er jo som å vaske en bil med en svamp med sand på.

Når det er sagt så funker filtervatten som mona sier. Kanskje ikke alle som har evig lager av disse da.
Husmusa
det * magiske svampene * fra swiffer......DE er KONGE

Hmm.. inneholder ikke disse kjemikalier?
Eller tuller du her?

I 45- literen min er det ikke lister i hjørnene, dvs ganske bratt bue.
I det bruker jeg et gammelt plastkort (bankkort).
Det bøyer seg helt inntil, og siden det er hvitt ser jeg lett algene
du kan kjøpe deg en/fler skuresvamp, riper ikke!
De koster deg 10kr for 6 svamper.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap