Tror dere denne overflaterenseren virker...?

Jeg lurer på å teste ut en slik overflaterenser. Jeg er luta lei av overflatehinner...!

Har prøvd Eheims en gang, men den skjønte jeg ingenting av. Ikke fløt inntaket slik det skulle heller, så den ble lagt tilbake i esken etter få minutters bruk...

Denne ser imidlertid litt mer robust og gjennomtenkt ut...
Tror dere denne kan funke? Prisen er under 80 norske kroner, så den er jo ikke så dyr.
Det står ikke noe merke her, men det ligner den som Hagen har, som jeg har sett tidligere.
Hvis jeg ikke tar feil, så er den delen av gjennomsiktigplast (en slags kam som lar vannet flyte inn, men ikke fisken) flytende, så den stiger og synker med vannhøyden. Selvjusterende, altså.

[External Image]
Den virker absolutt meget bra Mona. Reefer på Nettakvariet og Saltvannsforum bruker den, du kan spørre ham.
Tropefisk har også en utgave av denne typen. Den er produsert av Fluval Du finner den her
Fluval er vel Hagens merke, er det ikke...? De ser iallefall prikk like ut
Fluval markedsføres av Hagen, så det er nok en og samme sak Prikk like var rette ordet også
Det med Eheim inntaket virker litt rart. Jeg hadde en slik på de gammle akvariene mine, og den fungerte utmerket. Den er litt ømfintlig på hvor høyt du setter den i vannflata.
Kjøpte du en slik en Mona, isåfall, fungerte den?
Sindre Dybvik
Kjøpte du en slik en Mona, isåfall, fungerte den?

Nei, jeg kjøpte den ikke. Oppdaget at luftestein fungerte utmerket, og alle overflatehinner er borte vekk Når boblene treffer overflaten og sprekker, så snur og vender de på overflatevannet. Da dannes det ingen hinne. Og er det en hinne i et kar og man setter inn luftestein, er den borte på få minutter.

Så jeg gadd ikke kjøpe overflaterenseren En luftestein er billigere (luftpumper hadde jeg nok av fra før).
En overflaterenser kom i posten fra tropefisk idag. Kunne ikke satse på luftestein ettersom at det aktuelle karet er et plantekar og derfor ønsker jeg ikke å lufte ut CO2`en. Til nå funker den skikkelig bra, men tar litt mye plass. må finne ut hvordan jeg skal plassere denne på best mulig måte for å skjule den bedre. Orker rett og slett ikke mere akvarie idag, hehe. Har luket å strevd helt siden jeg kom hjem fra skolen.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap