Eheim slamsuger

Har noen prøvd denne?

Har enda ikke anskaffet oss en slamsuger, er litt i tvil om hvordan det går med den fine sanden vi har, Rådasand 0,2-1,5. Foreløpig har vi bare brukt slange/hevert og sugd ut det som er på toppen av sanda.

Vil ikke sanden bli med vannet ut i sluket hvis jeg begynner å suge/grave rundt med en vanlig slamsuger?
Javierblitthekta
Har enda ikke anskaffet oss en slamsuger, er litt i tvil om hvordan det går med den fine sanden vi har, Rådasand 0,2-1,5. Foreløpig har vi bare brukt slange/hevert og sugd ut det som er på toppen av sanda.

Trur det egentlig holder jeg?

Javierblitthekta
Vil ikke sanden bli med vannet ut i sluket hvis jeg begynner å suge/grave rundt med en vanlig slamsuger?

Jo, det vil som regel komme noe sand i bøtta hvis du stikker den neddi sanda...
Denne slamsugeren jobber uten å trekke vann ut av karet. Dvs at det er en liten pumpe som trekker vann gjennom ett partikkelfilter, og en renser da uten å bytte vann.

Om partikkelfilteret er like dårlig som i andre slike, tettes denne fortere enn hva som er kjekt, når det er normale mengder dritt i ett kar (for dritt, det skal det være)

Om den suger sand eller ikke skal jeg ikke svare på, da jeg ikke vet hvor stort sug det er fra denne.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap