Ønsker råd om kjøp av hjørneakvarium
Har planer om å kjøpe meg et ca 190 liter hjørneakvarium med buet front. Har selv veldig god erfaring med Juwel.
-Er det noen som har noen erfaringer med alternative merker?
-Hvordan er det hvis jeg evt skal bestille dette fra nettbutikk.
-Er det noen som har bestilt fra utenlandske butikker evt hvilke og blir dette rimeligere?
-Hvordan foregår transport, toll o.l.
-Er det noen som har noen erfaringer med alternative merker?
-Hvordan er det hvis jeg evt skal bestille dette fra nettbutikk.
-Er det noen som har bestilt fra utenlandske butikker evt hvilke og blir dette rimeligere?
-Hvordan foregår transport, toll o.l.
Postet 14.09.07 kl 23:18
Postet 15.09.07 kl 15:35
For deg som bor på Os er det enkleste å snakke med Bergen akvarieutleie. De har kanon priser på Juwelkar. Dersom de ikke har karet på lager drar du opp til Midtun Zoosenter og sier at du er villig til å betale det samme som Bergen akvarieutleie skulle ha. Det gjorde jeg og det funket.
Postet 15.09.07 kl 17:06
Postet 16.09.07 kl 03:35
Har fått priser fra Bergen Akvarieutleie på Juwel. (På en søndag. Kan vel bare kalles ekstrasørvis). Noe rimeligere enn på Midttun og de kunne love levering allerede til fredag. Helt knall. Venter i tillegg på pris fra lokalbutikken. Vet ikke hvilket merke det var men det rommer 30/40 liter mer enn Juwel sitt og var visst en av storselgerene. På Midttun stod det et kar av merke Wromak... Er dette noe å satse på? Kom med tips folkens.
Postet 16.09.07 kl 19:18
Blir visst enda litt endringer i planene mine. Tenker jeg slår til på et stort ett på 350 liter med det samme. Vil sikkert angre bittert om jeg ikke gjør det. Dyrt men da kan jeg begynne å kutte ned på antall kar. Noen som har erfaringer med disse? Tenker fortsatt Juwel. Evt Wromak om noen kan anbefale det.... ?
Postet 17.09.07 kl 13:59
Er det noen som kjenner til denne pumpen.
Har i dag kjøpt et Wromak 350 liter hjørneakvarium. De anbefalte det på butikken like så gjerne som et Juwel. Siden dette ikke hadde innebygget pumpe måtte jeg ha dette i tillegg. Valget falt på Eheim siden denne er anbefalt av mange på forumet. Er det noen som kjenner til denne spesifike pumpen? Forstod i butikken at det er en relativ ny modell.
Postet 18.09.07 kl 00:03
Postet 18.09.07 kl 00:10
Wromak regnes av mange som ett skikkelig grom-merke. Karene er lite solgt her til lands, av en eller annen grunn.
Jeg ville i alle fall ikke kviet meg for å kjøpe ett slikt kar, om prisen var rett (og plassen tilgjengelig. Vet ikke hva som er mest vanskelig å få til pr i dag:p).
Eheim 2078 er som du sier en relativt ny filterpumpe, med nesten alle tekniske funksjoner en kan tenke seg. Er ett par detaljer jeg selv ville hatt med, men det er så få i den verden som lytter til en væsteråling :p
Filteret skal være meget bra, som alle andre Eheimer. Selv ville jeg nok gått for noe litt billigere, rett å slett siden jeg ikke er opptatt av allverdens tekniske finesser en finner på Pro 3e.
Til karet ditt, er det jeg er mest usikker på ang dette filteret, den relativt høye gjennomstrømmingen. Karet er relativt kort, og det kan fort bli for mye av det gode
Men da stiller du jo bare litt ned på gjennomstrømmingen, ikke sant ?
Jeg ville i alle fall ikke kviet meg for å kjøpe ett slikt kar, om prisen var rett (og plassen tilgjengelig. Vet ikke hva som er mest vanskelig å få til pr i dag:p).
Eheim 2078 er som du sier en relativt ny filterpumpe, med nesten alle tekniske funksjoner en kan tenke seg. Er ett par detaljer jeg selv ville hatt med, men det er så få i den verden som lytter til en væsteråling :p
Filteret skal være meget bra, som alle andre Eheimer. Selv ville jeg nok gått for noe litt billigere, rett å slett siden jeg ikke er opptatt av allverdens tekniske finesser en finner på Pro 3e.
Til karet ditt, er det jeg er mest usikker på ang dette filteret, den relativt høye gjennomstrømmingen. Karet er relativt kort, og det kan fort bli for mye av det gode
Men da stiller du jo bare litt ned på gjennomstrømmingen, ikke sant ?
Postet 18.09.07 kl 20:15
Postet 18.09.07 kl 20:31
Frank AngellWromak regnes av mange som ett skikkelig grom-merke. Karene er lite solgt her til lands, av en eller annen grunn. Jeg ville i alle fall ikke kviet meg for å kjøpe ett slikt kar, om prisen var rett (og plassen tilgjengelig. Vet ikke hva som er mest vanskelig å få til pr i dag:p). Eheim 2078 er som du sier en relativt ny filterpumpe, med nesten alle tekniske funksjoner en kan tenke seg. Er ett par detaljer jeg selv ville hatt med, men det er så få i den verden som lytter til en væsteråling :p Filteret skal være meget bra, som alle andre Eheimer. Selv ville jeg nok gått for noe litt billigere, rett å slett siden jeg ikke er opptatt av allverdens tekniske finesser en finner på Pro [I]3e[/I]. Til karet ditt, er det jeg er mest usikker på ang dette filteret, den relativt høye gjennomstrømmingen. Karet er relativt kort, og det kan fort bli for mye av det gode :) Men da stiller du jo bare litt ned på gjennomstrømmingen, ikke sant ;)?
Har forstått at gjennomstrømningen kan stilles. Dette vil jeg se an og prøve meg litt frem på.
Postet 18.09.07 kl 21:17
Kjøpte kar og pumpe på Midttun Zoo. Fikk en grei pris i forhold til hva Juwel kunne tilby. Karet er med møbel, pumpe med innmaten og diverse rabatter på sand, ferdig montert Juwelbakgrunn (måtte ha 4 stk) og hjemkjøring. Samme pris som 350 literen til Juwel. Så jeg er strålende fornøyd. Kun karet ligger på ca 5500,-
Postet 18.09.07 kl 21:22
Postet 18.09.07 kl 21:28