Hvordan er egentlig disse 'guppy-hotellene'...?
Jeg ser at det finnes noen mindre for guppy, og så noen av samme type for mollyer med da er de litt større (80 liter). De mindre på rundt 45 liter tror jeg kalles guppyhotell.
Hvordan er egentlig disse karene teknisk sett? Hva slags filtrering kan man få i et slikt kar, og hvordan er lyset? Er det lyspærer eller lysrør i dem?
Følger det med noe annet enn selve akvariet med lokket?
Har sett på et svart 80 liters Molly hotell, hos Aquamanias hvor bildet nedenfor er fra.
Hvordan er egentlig disse karene teknisk sett? Hva slags filtrering kan man få i et slikt kar, og hvordan er lyset? Er det lyspærer eller lysrør i dem?
Følger det med noe annet enn selve akvariet med lokket?
Har sett på et svart 80 liters Molly hotell, hos Aquamanias hvor bildet nedenfor er fra.
Postet 15.09.07 kl 12:06
Endret: 15.09.07 kl 12:08
Jeg har et lite sånt på 22 liter som jeg kjøpte til kampfisken min som nå er død. I det er det bunnfiltrering med et rør opp til pumpen. Har en venninne som kjøpte samme og hun har fjernet pumpen eg satt en Fluval1 inni i stedet. Foreløpig vil ikke jeg gjøre det da jeg ikke ser problemet hun hadde med filtreringen. Mitt har nå stått i ca 1,5 mnd og verdiene er OK. Skifter selvfølgelig vann ofte. Hennes er bare ca 1 uke gammelt og startet helt nytt med fisken pang oppi så jeg vil tro problemet hennes ligger der.
Postet 15.09.07 kl 15:34
Bunnfilter er greit nok, det... Men grusen blir jo filtermassen, så da bør man jo tenke gjennom hvilken grus man bruker. Og så bør man ikke ha fisk som krever fin sand gående på bunnfilter...
Selve karene kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra at det virker som om de er greie å plassere i et barnerom etc..
Selve karene kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra at det virker som om de er greie å plassere i et barnerom etc..
Postet 15.09.07 kl 17:07
Postet 15.09.07 kl 17:31
Bakveggen? Er det noe som står i disse karene, eller har du selv satt inn en innvendig bakgrunn?
Fint å høre om lyset Men er det lysrør? Eller hva?
Fint å høre om lyset Men er det lysrør? Eller hva?
MC DarupJeg har et Imazo guppyhotell, er kjempefornøyd med det! Hele bakveggen er filtermasse, bioballer ol. Og av en eller annen gang stortrives plantene med det lyset som følger med.
Postet 15.09.07 kl 17:38
Postet 15.09.07 kl 18:16
Postet 15.09.07 kl 18:37
Postet 15.09.07 kl 19:17
Postet 15.09.07 kl 20:41
Postet 16.09.07 kl 14:42
Jeg vekker opp igjen denne gamle tråden og spør flere om meninger ang. disse guppyhotellene
Jeg er generelt litt skeptisk til akvarier med innebygde filtere, men det kan jo hende vi her for en gangs skyld har noe som funker
Jeg har en hylle der det står et utvendig filter fra før, og tilgjengelig plass er ca 60 x 35 cm. Lurte litt på en 45 liter av disse guppyhotellene og så innrede det som artskar for mitt par med Betta Channoides etterhvert. Siden det er labyrintfisk, er det spesielt interessant med et kar som har heldekkende topp, og det har jo disse "hotellene" :p
Noen meninger og flere erfaringer med guppyhotell 45 liter i svart?
Jeg er generelt litt skeptisk til akvarier med innebygde filtere, men det kan jo hende vi her for en gangs skyld har noe som funker
Jeg har en hylle der det står et utvendig filter fra før, og tilgjengelig plass er ca 60 x 35 cm. Lurte litt på en 45 liter av disse guppyhotellene og så innrede det som artskar for mitt par med Betta Channoides etterhvert. Siden det er labyrintfisk, er det spesielt interessant med et kar som har heldekkende topp, og det har jo disse "hotellene" :p
Noen meninger og flere erfaringer med guppyhotell 45 liter i svart?
Postet 08.09.09 kl 11:39
Endret: 08.09.09 kl 11:40
Postet 08.09.09 kl 11:55
hei. jeg vurderer å kjøpe ett lite akvarium for å ha guppier, yngel reker osv. Jeg så dette "Guppy 45L Rød". http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=945 - Regner med det var dette dere pratet om her?
Er dette bare skit? Noen som har erfaring med de?
Alternativet er kanskje å kjøpe ett 6-kant m/armatur 30L pluss ett filter ala Tetratec EX 400 ??
Er dette bare skit? Noen som har erfaring med de?
Alternativet er kanskje å kjøpe ett 6-kant m/armatur 30L pluss ett filter ala Tetratec EX 400 ??
Postet 12.09.09 kl 00:09
Postet 12.09.09 kl 01:15
mona o... Lurte litt på en 45 liter av disse guppyhotellene og så innrede det som artskar for mitt par med Betta Channoides etterhvert. Siden det er labyrintfisk, er det spesielt interessant med et kar som har heldekkende topp, og det har jo disse "hotellene" :p
Disse er ikke spesielt gunstige for labyrinter, det er som andre har nevnt lett for fisk å hoppe bak i filteret og det er mange labyrinter glad i. Det kan bli litt sterk strøm for fisk som trives best med relativt stillesstående vann, og konseptet krever at det er relativt fullt for at filteret skal fungere så du kan ikke senke vannnivå etc. Mine erfaringer er basert på et Resun NanoReef/Clown hotel.
Postet 12.09.09 kl 01:47
Endret: 12.09.09 kl 01:48