Hvor får man kjøpt T5 nattlys?

Skulle gjerne hatt ett T5 28W nattlys, men finner ingen som selger dette... Noen som vet hvor man får tak i dette?
Sikker på at det er 28W du er ute etter? Dette er en høyst uvanlig størrelse til akvariebruk.
Røret er like langt som 54W.
Forskjellen er rett å slett at 28W er i HE-utgave, og 54W i HO-utgave.

Jeg kjenner ikke til en eneste produsent av akvarierør som leverer rør i HE.
Er det derimot 24W\ 549mm rør du skal ha, finnes dette i blått fra en rekke produsenter

Edit:
Ser at Osram har ett helblått rør i denne styrken.
Dette har følgende betegnelse i online katalogen:
EAN/ Product : 4050300646657
Product description: FH 28W/67 HE UNV1

Men hvor du får tak i dette, ja det kan jeg nok ikke svare på
Finner det i ett lite knippe tysne nettbutikker, men det er kanskje ikke aktuelt å bestille ett enkelt rør fra tyskland...?
Røret jeg har nå er 115 CM og farge 841 fra Osram.
Blir ikke aktuelt å betille kun ett rør fra Tyskland nei, men om du har en større bestilling engang, så er du hjertelig velkommen til å slenge det på for meg
Har nok ingen planer om å bestille noe slikt fra tyskland jeg heller

Ser at ett nyhetsbrev fra Osram at disse rørene nå leveres i 10-pakker, kontra tidligere 40-pakker.
Du får kjøpe en hel pakke - så har du rør resten av livet :p

Du har ikke muligheten til å flytte festene, slik at du evt kan bruke ett 24W rør? Eller ta en titt på forkoblingen, kan være at den er av de nyere mer inteligente sakene som tåler ett 54W rør?
Nope, ta en kikk på denne linken

Ser ut som den, bare at det er plugg i enden, og forkoblinga ligger inni den hvite "kassen"

Den på bildet er til for å få T5 i en gammel T8 lampe..... Skjønner du hva jeg mener`?
Å, det er en sånn fjomp Liker ikke disse "adapterene".

Sett inn ett vanlig 40W T8 rør, det er minimal forskjell på lysutbyttet mellom ett 40W T8 og ett 28W T5 rør.
Hagens Marine-glo i 40W er på 1480lumen... Osramrøret jeg nevnte, er på 700 lumen... Altså dårligere enn T8, utrolig nok
Hmm, ok. Jeg får se hva jeg får til!

Takk for svarene
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap