akvarium fasonger

hei er helt fersk, tenkte meg først å skaffe meg et salongbord akvarium men hørte at det var masse problemer med disse.. Noen som vet om noen akvarier som ser litt anderledes ut? tenkte på veggakvarium, men de jeg så på var fra 24 liter og 40 liter eller no som kanskje blir litt for lite... Har lyst på et forholdsvis lite akvarium til en kampfisk.. takk for tips råd osv =D
Jeg anbefaler deg å prøve ut et helt vanlig, firkantet akvarium og får det til å funke bra før du begir deg ut på noe møbel eller veggpynt til å ha fisk i
Dette hadde gått fint med kampfisk, forresten ganske tøft også

ok takk for tips =D hmmm, blir ikke 12 liter for lite da ? =p
Ikke til kampfisk, trodde det jeg og men i en annen tråd stod det at de kunne være i en 6 liters bolle...
man KAN jo putte en kampfisk i en halvliter også ;P
Jo, en kampfisk kan godt være i en 12-liter, men man må ta hensyn til vannkvalitet, og bytte vann ofte.

Tenk hvor mye sutling og søl det blir, oppetter veggen, med hyppige vannbytter...

Dessuten er det liten overflate på disse veggkarene, og etter min mening, så er det uegnet til labyrintfisker...
Inaktiv bruker
25liter er nokk for en KAMPFISK. Jeg har et HJERTEFORMET veggakvarium i lilla, skal hente kampfisken om ca 2uker
Inaktiv bruker
I en 12 liter kan du ha et low tech moseakvarium med reker /tanglopper. Har lyst til å prøve det en gang selv da. Eller så kan du jo ha dvergtannkarpe. Skjønn fisk da :P

:P

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap