Flubenol

Får man kjøpt Flubenol i Norge ?

Hvorfor selges ikke Prazi Pro i Norge ?

Synes det blir litt tungvint å måtte bestille fra utlandet...

Du kan jo prøve via veterinær.

Så lenge vi snakker om medikamenter så går det meste gjennom apotek og da er resepter tingen
Eirik Halvorsen
Får man kjøpt Flubenol i Norge ?

Via veterinær går det - om veterinæren vet litt om akvariefisk. Det er det ikke alle som gjør, desverre
Veterinæren skriver ut en ressept, du leverer denne på apoteket, apoteket importerer medisinen og selger den til deg.
Ett fordyrende ledd, som tar tid.
Desverre eneste lovlige måte å gjøre det på
Eirik Halvorsen
Hvorfor selges ikke Prazi Pro i Norge ?

Fordi den inneholder ett legemiddel. Norge er spekket med sære regler, og forhindrer derfor butikkene i å selge denne over disk.
Også denne skal rent formelt foreskrives av veterinær...
Eirik Halvorsen
Synes det blir litt tungvint å måtte bestille fra utlandet...[/
Det er lettere enn å gå om apotek\ veterinær, men desverre og sinnsykt irriterende, ikke helt etter den store røde boka...

Via felleskatalogen kommer man til samme type side fr veterinærer, flubenol er ikke listet der.

Har en veterinær som gjerne kunne bestile dette til meg, men han ble litt paff når det ikke sto listet over "veternærmedisiner" tilgjengelige i Norge.
Mulig det finnes synonympreparat, samme hva det heter bare det inneholder Flubendazol....
Poenget er nødvendigvis ikke bare innholdet, men om den er fettløselig eller vannløselig...
ja ja, men var ikke det jeg tenkte, selv om det ikke ikke heter flubenol lengre, kan det godt hete noe annet, med samme innhold. Selvfølgelig kommer det ann på om det er vann eller fett løselig
Se her da, det finnes allerede tillat i Norge under navnet Verminator, men jeg antar at dette dreier seg om den fettløselige varianten.
På denne siden fant jeg grundigere produktinformasjon.
Ser ikke vannløselig ut i mine øyne, dessverre....
Kan dette være grunnen til at det ikke er godkjent til akvaristisk bruk i Norge?:

Særlige forsigtighedsregler for personer, der administrerer lægemidlet
Undgå direkte kontakt med præparatet. Vask hænder efter brug.
I tilfælde af kendt overfølsomhed over for flubendazol bør kontakt med præparatet undgås.
I tilfælde af kontakt med øjnene, skylles der grundigt med vand.
Såfremt der er vedvarende røde øjne, bør der søges lægehjælp.
Frank Angell
[QUOTE=Eirik Halvorsen]Får man kjøpt Flubenol i Norge ?

Via veterinær går det - om veterinæren vet litt om akvariefisk. Det er det ikke alle som gjør, desverre
Veterinæren skriver ut en ressept, du leverer denne på apoteket, apoteket importerer medisinen og selger den til deg.

Men da skjønner jeg ikke helt denne uttalelsen fra Fjank.. virker jo som om veterinærer kan skrive ut respept.
Problemet nå er at min veterinær ikke finner det på medisinlista.
Skriver man det bare ut uansett (Flubenol) så fikser apoteket det fra utlandet?

Litt dumt at jeg nå kan få fikset dette, men allikevel ikke :S
MC Darup
[QUOTE=Frank Angell][QUOTE=Eirik Halvorsen]Får man kjøpt Flubenol i Norge ?

Men da skjønner jeg ikke helt denne uttalelsen fra Fjank.. virker jo som om veterinærer kan skrive ut respept.
Problemet nå er at min veterinær ikke finner det på medisinlista.
Skriver man det bare ut uansett (Flubenol) så fikser apoteket det fra utlandet?

Litt dumt at jeg nå kan få fikset dette, men allikevel ikke :S
Vil tro at om hun leiter på virkestoffet Flubendazol, at hun da finner noe hun kan skrive ut.
Det er Statens Legemiddeltilsyn jeg har det fra at denne er resseptbelagt, har sterke forhåpninger om at de har kontroll på hva de sier

Har planer om en artikkel med tilgjengelige medisiner\ virkestoffer etc etterhvert.
Ser at dette er ett laaaaangt lerret å få produsert, så jeg lover ingenting om nårtid dette er på plass

En manne- veterinær faktisk

Ok, så Flubendazol som er oppløselig i vann er greia han skal se etter?
Jezz, og navnet på den eneste flubenolen som er oppløselig i vann er jo nettopp "Flubenol 15"... Du får jage han dær veterinæren din i ring, til han klarer å hoste opp noe...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap