Aquarix - PC program til å holde orden på akvariene

Hei!

Etter en kjapp søk på dette forumet fant jeg ingen info om det, etter min mening, geniale programmert Aquarix. Her kan du legge inn alle dine akvarier og holde styr på dem. Programmet støtter bl.a:

- Påminnelser (aldri glem vedlikehold igjen)
- Oversikt over fisker, planeter m.m , når du kjøpte dem, størrelse, opprett
- Målinger/Events: Her kan du bl.a legge inn når du skiftet vann sist, sist gang du hadde oppi plantenæring, medisinerte o.l. Du kan også legge inn vannverdi målinger og få et flott graf med historie over f.eks hvordan nitritt verdiene har vært over en viss periode.

Dette programmet støtter mye mer og jeg syns det er et godt program til å holde litt oversikt for de som liker det

Mer info, se http://www.aquarix.de/en/

/Lars Erik
Sikkert ikke noen dum idé, men du kommer veldig langt med en liten logg på papir. En tabell i Word med noen overskrifter - og vips - en logg. Bruker et slikt loggsystem selv.

Graf, ja - ser fint ut, men verdiene gir jo grei mening i seg selv. Nitritt bør holde en jevn null-verdi, som gir en kjedelig graf.

Har en mistanke om at for ganske mange så står PC-en et stykke unna akvariet, og da vil verdier noteres på en lapp (før evnt overføring til programmet) - noe som vil gjøre en enkel papirlogg som oppbevares enten ved hvert akvarie, eller der du kjører testene, til et enklere system.
Prisen var i alle fall ikke så gal, €9,90 (NOK 80) for "Light" versjon og €25 (NOK 200) for fullversjon.
Smaken er som baken
En papirlogg er jo selvsagt et meget godt alternativ og backup er mye enklere.

Var bare ment som et forslag. Selv bruker jeg laptopen ved siden av testlaben min Vannmålinger er jo bare en funksjon. Selv bruker jeg mest dette med arter i hvert kar, verdier de trives i og får enkelt og greit opp dersom noe ved målingene ikke er optimalt for arten.

/Lars Erik
Og det beste er at man kan laste ned en versjon som varer i 30 dager gratis for å se om dette er noe som passer deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap