Er dette Matproduktet bra for yngel?

Her har jeg en flaske med noe flytende baby mat.
Har ca 150 sebraciklider som er 1 dag gammel. Noen som vet sånn ca hvor mange dråper jeg skal dyppe i ved foring?
Kjenner ikke merket men det pleier å stå på flasken. Har en flaske her av merke Liquifry No2 for live bearers. På den står det 1 dråpe pr 4 liter vann, 2-4 ganger daglig. Vet ikke om det er samme for ditt merke...
Kan du ikke lese på pakken og skrive det som står her?
Jeg har nemlig samme sort, og har selvfølgelig klart å kaste eska i et serdeles ryddig øyeblikk der jeg ikke var helt meg selv...
Fant en diskusjon om produktet her:
Jeg må tilstå at jeg bruker det til artemiamat... :P
Fórer artemia'n ca en hav time før jeg skal gi dem til yngelen... Da Blir yngelen max stappa...
Aggi
Kan du ikke lese på pakken og skrive det som står her? Jeg har nemlig samme sort, og har selvfølgelig klart å kaste eska i et serdeles ryddig øyeblikk der jeg ikke var helt meg selv... ;)

Det stor ingen ting der.. bare noe som: for rearing the fry of small egglegging aquarium fish. det er den eneste hjelpen man får.
På det andre forumet sa en som het svein:
Ifølge manualen skal 100 yngel ha 10-15 dråper 3-4 ganger om dagen.
Ojda! da har jeg gitt litt for lite :P hvert litt pyse jeg
MetallicaPelle
Det stor ingen ting der.. bare noe som: for rearing the fry of small egglegging aquarium fish. det er den eneste hjelpen man får.
Se om det er en papirlapp inni pakken.
Hvis du skal gi 10-15 dråper til 100 nyklekket yngel, så må du bytte vann ofte. Helst hver dag.
Aggi
[QUOTE=MetallicaPelle] Det stor ingen ting der.. bare noe som: for rearing the fry of small egglegging aquarium fish. det er den eneste hjelpen man får.
Se om det er en papirlapp inni pakken.
Hvis du skal gi 10-15 dråper til 100 nyklekket yngel, så må du bytte vann ofte. Helst hver dag.

haha jeg føler meg blond :P Det var en stoor bruksanvisning oppi:P

det står man skal ha 10-15 dråper 3-4 ganger om dagen som sagt:P
OK startfor
Greit startfor, men med sine begrensninger. (Yngelstørrelse og art)

Har forsøkt det til Corydoras --> Topp de første 3-6 dagene de spiser.
Har forsøkt det til Scalare --> Spiste ingenting

Fores det i en yngeltank (Mao et lite akvarie) så er renhold viktig. Svakt renhold / kun vannbytte medfører sopp.. Det blir et lyst fløyelslag på glasset etter noen dager..

Som flere har sagt på forumet, så krever en del yngel levendefor. Det må liksom krible litt for at de skal fatte at det er mat..

Dette ser jeg på mine Corydoras også.
Jeg forer for øyeblikekt med litt mikroorm først. Du skal se det blir liv når noe rører seg i bartene på Cory'ene. Deretter fyller jeg på med avskallede artemiaegg.

Har også forsøkt uten microorm, det tar bare litt lenger tid før Cory'ene fatter at det er mat..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap