trenger anbefalning på utstyr til å ta vannprøve + varmekoble

Har lest om diverse elektroniske løsninger som finnes for å måle PH, KH, nitrit etc, t.o.m noen løsninger til å kontrollere vannverdiene:

Har noen her testet noen slike løsninger, enten monitorer eller kontrollere?

Evt hadde det også vært kjekt med anbefalning på et greit målesett som er enkelt å bruke for en nybegynner.

Er også på utkikk etter en termostatstyrt varmekoble, dvs en man kan stille inn på en bestemt temperatur.
Det aller, aller meste av varmekolber er med termostat som kan justeres. Selv foretrekker jeg Jäger, men det finnes en rekke andre som er gode.

Ang elektroniske vanntestere, finnes det en masse "flott" stasj. Det en nesten må vurdere, er om det er økonomisk forsvarlig å svi av mange tusenlapper på elektroniske testere som er alt annet enn evigvarende, kontra tradisjonelle dråpetester, som er godt nok for vårt bruksområde.
Personlig kunne jeg selvsagt tenkt meg å ha masser av tekniske dupeditter, men evner ikke å overtale meg selv om at dette er verdt alle de kronene dette koster (drift i form av batterier, kallibreringer, innkjøp, erstatting når de faller i gulvet og ser harry ut etc).

Kjenner ikke til merkene som du linker til, skal jeg selv ha noe elektronisk, blir det fra Hanna.
takker for tilbakemelding, har lest gjennom kobletråden så står litt mellom Jäger og den Polymer koblen som nevnes, iom at jeg fortsatt føler meg litt fersk kan det være en fordel med en som kan stilles inn direkte på ønsket temp og ikke trenger og kalibreres

Er med på dette med å svi av masse unødvendige penger på stash men akkurat nå er dollaren svært lav og vi har venner i USA som kan sende for oss, så en 500-lapp eller rundt der synes jeg det er verdt hvis det forenkler alt og man slipper å kjøpe inn nye vannprøve midler etc.

Kjenner du godt til de Hanna modellene, vet du om noen av de måler PH, hardhet og nitrit dvs alt man trenger å vite til enhver tid?

Hva vil du/dere evt anbefale av de klassiske løsningene, enklest mulig å bruke for amatørene
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap