Hva er forskjellen på Tetra Plantamin og Tetra Florapride?

Jeg trenger litt mer jern i vannet og nå som dyrebutikken nede i gata her har halv pris på Tetra-produkter tenkte jeg å se om jeg fant noe der.

Jeg finner to produkter, Tetra Plantamin og Tetra Florapride. Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen på disse produktene og jeg kommer heller ikke inn på tetra.de nå så jeg får ikke sett der.

Noen som kan forklare meg forskjellen på disse produktene?
Ja, nå kom jeg endelig inn på tetra.de, men ble ikke mye klokere. Fant ingen informasjon om Tetra Florapride? Fant bare om Plantamin. Er Florapride et utgått produkt? Som er erstattet av Plantamin?
Tja, i mangel på bedre ting å gjøre prøvde jeg å søke litt. Men jeg fant vel omtrent det samme som du gjorde på Tetra sine sider...

Aquamania.co.uk skriver
om Plantamin:
TetraPlant PlantaMin is a liquid fertiliser containing all the essential trace elements that aquatic plants need for health, growth and condition.

These nutrients need to be added regularly if plants are to remain healthy, as over time they are used up.

PlantaMin does not contain any additional nitrate or phosphate, and therefore does not encourage algae to grow.

om Florapride:
Tetra FloraPride promotes the growth of floating and rooted aquatic plants through a combination of nutrients including potassium and iron.

FloraPride is a vital compliment to substrate fertilizers as part of a complete plant care program.

Tetra FloraPride does not contain phosphates or nitrates.

-----

Slik jeg forstår det er Florapride rikere på jern. Dette underbygges da av at Petco.com omtaler den som "Tetra Flora Pride Iron-Intensive Fertilizer" (riktig nok er det da bilde av en annen type flaske og etikett), og at Florapride koster 3,49 pund for 100 ml mot Plantamin's 2,99 pund.

Antagelig vil de at du skal bruke begge - ettersom Florapride omtales som "et viktig tillegg til flytende gjødning" mens Plantamin vel ER flytende gjødning...?
Plantamin: Laget for Europamarkedet
FloraPride: Laget for det engelske/amerikanske markedet.

Det er samme innhold.
Jaså... Der lurte de meg, gitt!
Helge H
Det er samme innhold.

Er det slik det henger sammen? Da har vi lært noe i dag også, ikke dårlig.
Takk.
Helge H
Plantamin: Laget for Europamarkedet FloraPride: Laget for det engelske/amerikanske markedet. Det er samme innhold.

Tror vi har begge inne i butikken... :s
I den nermeste butikken selger de små flasker med ene og større med den andre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap