Jebo R371

Fant et kar av denne typen i butikken, finne ingen info om det på nett :/ Det var formet som en halvsirkel/ellipse. eller stående fartshump om du vil. Vil tro det var en plass mellom 40 og 70 liter(ikke så lett å se pga formen :P).

Fint om noen har noe info/erfaringer om karet eller linker

Det var foresten 2x8w T5 i karet. Er dette bra nok? Og hvordan er det i forhold til lys som vanligvis følger med akvarium?
Inaktiv bruker
Gå på ,,søk,,øverst til venstre-søk på jebo!
t 5 er forøvrig konge lys....
Fant ikke noe om karet når jeg søkte, vet at t5 er bra, men 8w hørtes så lite ut :P
Sikker på at modellen het R371? Denne finnes vistnok ikke...

Om karet er mellom 40 og 70L, vil jeg påstå at 16W T5-lys er i snaueste laget, jo større volum, jo mindre egnet.

Vær obs på at JEBO er viden kjent for i beste fall halvgode løsninger på både lys, filter osv.
Jeg hadde styrt unna
Er lysene dårlige er eller det at de har egne størrelser som gjør de dårlige? Det følger ikke med jebo filter til karet Så det er ikke noe problem, selve karene er det vel ikke noe galt med?
8W er en standarisert størrelse på T5-rør, så jeg blir overrasket om de har tatt en "Juwel" her, og laget noe med egne mål.
Det er antall W jeg reagerer på som lite.
ah skjønner men er det lite i forhold til hva som vanligvis følger med et startsett? Bra lys svir vel endel på lommeboka?
Om det er bra sammenlignet med andre kar, kommer jo en smule ann på om karet er på 40L eller nesten dobbelt så mye

Nei, godt lys svir da ikke i lommeboka...? Hvor har du det fra #Host-host#
Sikkert alle innleggene du snakker om disse høvdingene
Ja det er vel i tammeste laget til 70l, men vanlige starter sett på 54-60l har vel ofte 1x15w?
Trond Ferkingstad
Sikkert alle innleggene du snakker om disse høvdingene ;) Ja det er vel i tammeste laget til 70l, men vanlige starter sett på 54-60l har vel ofte 1x15w?
Stemmer at de fleste småkar er utrustet med alt for lite lys, og det er vel hovedgrunnen til at jeg velger kar der jeg kan enten velge dette selv, eller snekrer meg egne armaturer
Har en Jebo R338, ca 35l, som jeg til nå er veldig godt fornøyd med etter å ha fikset litt på filtermaterialet. Her er det også 2 x 8w T5. Det er godt med lys til dette karet, men dette lysoppsettet blir for dårlig til et kar som er dobbelt så stort. Lysrøra er standard, men Jebo sine er ikke av de beste. Kjøpte derfor 8w T5 Hagen-rør i Tyskland.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap