Hvilket akvariemerke anbefaler du?

Hei!

Etter at jeg fikk et lite snev av litersyken har interessen min for akvarie bare gått oppover(mye på grunn av Akvaforum!:P)
Dette ser ut til å smitte over på pappa, som igjen har klart og overtale mamma til å sette opp et akvarie i stua (jaja, mamma er LITT i tvil. Men jeg og pappa skal nok klare og få henne over på vår side!)

Jeg har nå begynt å lete etter forskjellige type akvarier. Men det jeg er usikker på er hvilket merke som anbefales? Anbefaler dere og kjøpe akvariet, for så og kjøpe filter og varmekolbe, eller et helt sett?

Jeg er så ivrig at det klør i fingrene. *Spent*

Iselin=)
Hvilket merke man velger, avhenger litt av personlig smak også. Men jeg kjøper bare Aqualine og Akvastabil, jeg Det er kvalitetsmerker som har bevist sin pålitelighet gjennom mange år.

Aqualine fåes både som helglass-kar (uten ramme) og to varianter med ramme, enten i sort eller sølv.
Akvastabil finnes ikke i rammeløst, de har sort eller sølvfarget ramme å tilby. Det er mange som kan fortelle at de etter 20-30 år fremdeles har sitt første Akvastabil akvarium i drift.

Jeg ville ikke kjøpt ferdige "pakkeløsninger", fordi det ofte er ganske dårlig kvalitet på det leverandørene da stapper inn i denne pakken. Det er aldri absolutt topp kvalitet. Kanskje en av tingene er det, men så er resten elendig. Filteret er ofte ille dårlig.

Så jeg anbefaler å kjøpe akvariet og armaturet selv, ikke gå for pakkeløsning. Deretter velger man det øvrige utstyret selv, etter egen smak og ønske.

Hvilken ca størrelse tror du det vil bli snakk om her?

mona o
Hvilket merke man velger, avhenger litt av personlig smak også. Men jeg kjøper bare Aqualine og Akvastabil, jeg:-) Det er kvalitetsmerker som har bevist sin pålitelighet gjennom mange år. [B]Aqualine[/B] fåes både som helglass-kar (uten ramme) og to varianter med ramme, enten i sort eller sølv. [B]Akvastabil[/B] finnes ikke i rammeløst, de har sort eller sølvfarget ramme å tilby. Det er mange som kan fortelle at de etter 20-30 år fremdeles har sitt første Akvastabil akvarium i drift. Jeg ville ikke kjøpt ferdige "pakkeløsninger", fordi det ofte er ganske dårlig kvalitet på det leverandørene da stapper inn i denne pakken. Det er aldri absolutt topp kvalitet. Kanskje en av tingene er det, men så er resten elendig. Filteret er ofte ille dårlig. Så jeg anbefaler å kjøpe akvariet og armaturet selv, ikke gå for pakkeløsning. Deretter velger man det øvrige utstyret selv, etter egen smak og ønske. Hvilken ca størrelse tror du det vil bli snakk om her?

Jeg har ikke pratet altfor mye med foreldrene mine om størrelsen. Men det blir ikke mer enn 180liter. Har sjekket noen mål på 200liter, men ikke funnet noe som passer.

Lengden kan ikke være lenger enn 90cm og bredden ikke mer enn 45cm. Høyden spiller ikke altfor stor rolle.
Jeg bruger selv kun helglas akvarier, men synes da også at akvastabil og akvaline laver flotte akvarier. Synes bare at speciel på akvastabil´s akvarier, at alu-rammen er for fremtrædende. Det er jo trodsalt hvad der er inden i akvariet det drejer sig om. Men det er jo smag og behag..

Af mine helglas akvarier har jeg nogle "startersæt", som er udemærkede sæt, til fornuftige penge. Jeg har aldrig haft problemer med mine, og tror såmænd ikke de er dårligere end så mange andre mærker..

Hvis man kigger på det syns mæssige, så skal man gøre op med sig selv om man vil have en ramme på akvariet (akvastabil og akvaline), eller et uden (helglas akvarie). Det kommer jo også an på om akvariet skal stå i en pæn stue, eller i et akvarierum med henblik på ren opdræt

Prisen spiller jo også ind, og her plejer helglasakvarierne helt klart at være billigst.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap