Nitrittmåler

Er på jakt etter en elektronisk / digital nitrittmåler.

Finnes dette til en levelig pris, og eventuelt hvor? (gjerne en som måler flere ting, som ph....)
Har aldri hørt om en sånn sak. Hvis det i det hele tatt finnes er det ihvertfall ikke til overkommelig pris. Min JBL nitrit test består av 2 kjemikalier, 2 glass og ett fargekart. Litt knotete å bruke, men siden jeg sjelden mistenker at nitrit finnes er det sjelden jeg bruker den. Elektronisk ph-måler er derimot noe jeg ikke ville vært foruten.
Det finnes slike instrumenter, i alle fall Hanna (produsent) har slike (og for ammoniakk og nitrat).

Men; prisen er høy, og måleren når ikke lengre opp enn 0,35mg\L. Men den er til gjengjeld ekstremt nøyaktig sammenlignet med dråpetester

Prislapp? Har sett den til den nette sum av 170£, pluss reagensene til 100 tester, som koster 25£.
Måle-enheten er rett å slett en sak som leser av fargen i vannet, og dette greier en like godt selv, om en da ikke har fisk som er så uhyre sensitive, at de dauer bare en ser lenge nok på dem

Det er også dyrere å måle No2 i vannet på denne måten, en med helt vanlige dråpetester.
Både JBL og Tetra har forøvrig refiller til sine tester, og etter 1.gangs kjøp, er det ikke gale prisen
hmmm, blir fort penger da ja, med frakt, moms,toll og sånn.

Ser ut til at jeg foreløpig får holde meg til jbl sin dråpetest.......
Tilfeldig bekjentskap
© jeanette tufte
Reklame for plussmedlemskap