JBL Biotopol C - vannforbedringsmiddel for reker

Jeg ser at JBL har kommet med et nytt vannforbedringsmiddel, spesielt laget for rekers behov, sies det. Reker er jo litt mer ømtålige, og kanskje dette er ekstra bra på å fjerne f.eks. metaller som kobber o.l.?


Det står at det er tilsatt mineraler som disse små skalldyrene trenger blant annet.
Hva tror folket?

Jeg har lyst å kjøpe meg en sånn

Her er vareteksten:
How JBL Biotolpol C acts:
-Heavy metals, particularly lethal copper, amongst others, is permanently absorbed.
-All trace of hazardous chlorine and chloramine are quickly removed.
-Minerals vital for the formation of shell are added.
-A concentrated vitamin B complex protects crustacea and shrimp against stress.
-Essential natural ingedients (plant material, colloids etc.) are added to the water in order that crustacea and shrimp find the substances which they know and need from their natural habitat.
-JBL Biotopol C makes iron accessible to plants.

Dosage and use of JBL Biotopol C:
+For changes of water and when setting up new aquariums.
+Always one hour before bacterial starters are used.
+Dosage: 10 ml for 40 l of water.



[External Image]

ser ut til å være et alternativ når denne aquasafe flaska er tom.. om det nå er brukanes. andre jbl ting er jo ganske bra i min begrensede erfaring...
Jeg er også veldig glad i JBLs produkter, så jeg har veldig lyst å kjøpe denne
Er jo bare å prøve. Problemet blir kanskje å måle/dokumentere om det er bedre enn aquasafe, eller ikke. Men det gjør ihvertfall neppe noen skade.....
JBL er jo kjent for kvalitet
Gammel tråd, men aktuellt spørsmål!
Mona O - prøvde du denne? Noen andre? Annbefales? Bruker Aquasafe nå, men tenker å skifte da jeg planlegger å flytte inn noen amanoreker. Ser den inneholder mineraler for skallet og, vil den erstatte mineralstein? På forhånd takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Kim F
Reklame for plussmedlemskap