Europris- akvariet, bra for en nybegynner?
Postet 27.08.08 kl 21:44
Endret: 27.08.08 kl 21:47
Postet 27.08.08 kl 21:49
Tror jeg heller ville satset på et annet kar.. Ifølge det jeg har hørt er pumpa dårlig, og av et ukjent merke som er vanskelig å få deler til , om noe skulle gå galt. Veggene er også veldig tynne på dete karet, noe som får meg til å bakke litt selv om jeg ikke har store greia på tykkelse på glass.
Du får mange andre kar til en OK pris, med mer OK utstyr, og ikke minst større mulighet til å fikse/returnere om noe går galt.
her kan du lese litt om hva andre har sagt om karet
Edit; Ser jeg var litt for treg med linken
Du får mange andre kar til en OK pris, med mer OK utstyr, og ikke minst større mulighet til å fikse/returnere om noe går galt.
her kan du lese litt om hva andre har sagt om karet
Edit; Ser jeg var litt for treg med linken
Postet 27.08.08 kl 21:50
Endret: 27.08.08 kl 21:51
Postet 27.08.08 kl 22:00
GmesMen er det ikke så att vist man har feks 60 liters .så trenger man ikke bytte vann så mye som på ett feks 32 liters ?
Nei, det stemmer ikke (etter min oppfatning). Vannbytte er like viktig, uansett strls. Men det er lettere å opprettholde gode vannverdier i et større enn i et mindre kar. (mere vann å fordele "dritten" på, for å si det enkelt).
Postet 27.08.08 kl 22:14
Postet 27.08.08 kl 22:15
Du bytter jo ikke like MYE vann i en 32 l som i 60 l, men du må bytte like ofte, ca da.
Jo større kar du kan få tak i , som nybegynner jo bedre er det. Jeg personlig ville nok heller kjøpt et på rundt 100+, det går raskt når det første karet er kommen i hus(her gikk det ca en uke fra første karet på 63 liter til neste på 310 l kom...det blir med andre ord, fort for lite!
Om du undersøker litt rundt vil du nok komme over andre gode tilbud, på på nettbutikker og vanlige.
Men om du velger dette Europris karet må du være OBS på at det ikke er varmekolbe med på det. Og også at puma kan være underdimensjonert og av ukjent, sjeldent merke.
Jo større kar du kan få tak i , som nybegynner jo bedre er det. Jeg personlig ville nok heller kjøpt et på rundt 100+, det går raskt når det første karet er kommen i hus(her gikk det ca en uke fra første karet på 63 liter til neste på 310 l kom...det blir med andre ord, fort for lite!
Om du undersøker litt rundt vil du nok komme over andre gode tilbud, på på nettbutikker og vanlige.
Men om du velger dette Europris karet må du være OBS på at det ikke er varmekolbe med på det. Og også at puma kan være underdimensjonert og av ukjent, sjeldent merke.
Postet 27.08.08 kl 22:16
Postet 27.08.08 kl 22:26
Gmessier på nettet.. er det ikke sinnsykt dyr frakt og sånt på slike store ting?
Det er nok en del kroner i frakt på akvarier, ja, for de veier litt. Men såvidt jeg vet er det ikke mange som sender akvarier lenger, det knuses altfor mange. Tropefisk har helt sluttet med det, for uansett emballering så ble de knust.
Uansett lønner det seg ikke å kjøpe små akvarier på nett for frakten gjør dem så dyre. Kjempestore akvarier sendes med spedisjonsfirma på lastebil, ikke med posten, så det blir noe annet.
Postet 27.08.08 kl 22:53
Endret: 27.08.08 kl 22:54
Postet 31.08.08 kl 21:20
Endret: 31.08.08 kl 21:21
Postet 31.08.08 kl 22:51
Postet 09.09.08 kl 16:07