Biltemasand trygg?

Var på biltema og skulle kjøpe meg blåsesand til hjørnekaret mitt men de ville ikke selge det for det var visst noe galt med den.? Noen flere som har vært borti dette og vet hva som er galt med den. De anbefalte den ikke til akvarium på nåværende tidspunkt. Noen som vet noe mer.? Jeg syns det var kjempebra at de sa ifra hvis det viser seg at det er noe feil med den.
Ifølge Biltema her i nærheten, så hadde det vært dårlig kvalitet på ett parti, noe de hadde fått med seg på en stikkprøve. Hele partiet ble returnert. De ventet nå bare på at dette skulle bli rettet opp av leverandøren, så ville de ta inn igjen fra samme sted. Slik det ble sagt hadde det med kornstørrelse/form/avrunding å gjøre. Skal jo brukes til sandblåsning, og da kreves det en jevn kornstørrelse og en egnet avrunding, slik jeg forstod det. Altså ingen forurensning, men "feil type sand", eller for dårlig kvalitet til sandblåsning, i alle fall Ble litt gresk for meg, selv om ekspeditøren var ivrig da han forklarte det.. Sikkert forståelig for noen. De skulle få inn ett nytt, og bedre, parti om et par ukers tid.
I Sarpsborg fikk jeg beskjed om at de hadde returnert all sanda "fordi det var noe i den som ikke skulle være der". Høres jo ikke helt bra ut det. Men nå er det jo slett ikke sikkert at alle ansatte har full kontroll på hvorfor sanda ble returnert heller...
Plussmedlem
Hørte at det var funnet spor av bly i sand fra et bestemt parti og at det var grunnen....
milo
Hørte at det var funnet spor av bly i sand fra et bestemt parti og at det var grunnen....

Er det bly plutselig nå? Ryktene går jo helt amok snart.
Siste som ble sagt var at det var funnet spor av kvikksølv i sanden. Ikke bly.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap