Hva er lurt å handle på nett ? og varmekolbe

Jeg trenger å kjøpe en varmekolbe. I butikken her kostet de over 300 kr. på webzoo har jeg funnet en som heter Eheim Jæger 75 watt til 176,90 ,-

Denne rekker til 100 liter vann. er dette bra greier?

Lurer også på vha annet som kan være lurt å kjøpe når man først er i gang med å bestille. Har tenkt litt på vanntester og slikt - er det dyrt i dyrebutikker, og får man det rimeliger på nett - og hva bør jeg velge?

Og er det lurt å kjøpe mat og slikt på nett, og hva bør man velge - det er jo kljedelig i lengden med bare standard flakfor - og bunnmallene vil vel ha egen mat også.

Så det jeg lurer på er :
- er kolben ok?
- bør jeg kjøpe vanntester på nett - og hvilke?
- og er det lurt å handle mat på nett - og hvilken?

det står i profilen min hvilke fisker jeg har.
Alle dine tre spørsmål ja:

Eheim JAeger varmekolber er blant det beste på markedet etter min mening.

Vanntester du bør ha er: Nitrit(No2), Nitrat(No3), PH
tester kjelt å ha: KH,GH, Amoniakk

Når det gjelder for så er også dette som regel en del billigere på nett, men det forutsetter at du kjøper mere en en boks. Ellers går gjerne vinninga opp i spinning grunnet frakt.

Når det gjelder for så kan du kjøpe JBL Novo bel eller tetra flakfor.
Tetra tabimin eller JBL Novo tab(tabletter for ancistrus og Corydoras)

Når det gjelder grøntfor så funker JBL Novo fect/ pleco, tetra plecomin etc.
Du finner mye rart på Ebay Søk på aquarium heater feks.

Hikari er kvalitetsfor.

bare sørg for at vare pluss frakt kommer på under 200 kr, så slipper du toll og moms.
finnes det testsett som inneholder alt det, eller kjøper man en og en test?

Når det gjelder de fôrene som nevnes, er det mat som dekker det fiskene har behov for av vegetabilsk og kjøtt og næring? Jeg tror ikke jeg klarer å fore med larver og slikt, så det er fint om det finnes ferdigmat som inneholder slikt de trenger.

Ja alle de for typene jeg ramsa opp dekker det meste.

her har du alle testene i en boks:

takk for hjelpen. Skal undersøke prisene i vanlig butikk også, men det er sikkert billigere på nett. Ser også at om jeg kjøper testene enkeltvis så er det rimeligere enn den samlekofferten.

sessan
takk for hjelpen. Skal undersøke prisene i vanlig butikk også, men det er sikkert billigere på nett. Ser også at om jeg kjøper testene enkeltvis så er det rimeligere enn den samlekofferten.

Aldri i verden-det er billigere å kjøpe kofferten.
Var ihvertfall det når jeg kjøpte tester for noen år siden.

Regnet nettopp prisene på webzoo, og det er seff billigere vis du kjøper kofferten.
Men etter min mening så trenger du ikke alle de testene som er i kofferten.
Ph, no2 og no3 er det man trenger i første omgang-kanskje Kh også.
Inaktiv bruker
Du kan også evnt bestille Tetra Laborett, på webzoo. Her har man også de viktigste testene, det til nesten halvparten av prisen

Laborett inneholder CO² testen og det er iallefall ikke noe "hvermannsen" trenger Det er vel kun for planteakvarister som driver med CO² tilsetninger og greier. For de fleste vanlige av oss er den helt unødvendig. Jeg hadde aldri hatt bruk for den iallefall.

Den kunne Tetra droppet og kanskje byttet ut med nitrat- eller ammoniakk testen.

Morten H
Du kan også evnt bestille Tetra Laborett, på webzoo. Her har man også de viktigste testene, det til nesten halvparten av prisen:-) [URLBLOCK1]
Inaktiv bruker
Sant nok det! Man får jo alle testene som er i laborett, bortsett fra co2, til under prisen av hva laborett settet koster.... Pluss evnt et sett med nitrat eller amoniakk test. Tenkte ikke på det i farta jeg Bare ikke kjøp teststrips! bortsett fra det, så er webzoo i hvertfall en av de billigste på nettet.
Jeg sammenlignet priser på diverse tester osv, som jeg har kjøpt i butikk og fant dermed ut at jeg kunne spart meg en del kroner ved å handlet på nett, dvs nærmere 600kr.
Så neste gang handler jeg på nettet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap