Ferplast co2 classic

Jeg vurderer og ha co2 i 325Litern min for og få en "kickstart" på plantene mine her.. Er det noen som har erfaringer med dette produktet?

Det står at det forsyner et akvarie opptil 150L. Vil det si at jeg burde kjøpe 2?

Vurderer også dette produktet. Forsyner opptil 180L.

Hva burde jeg velge?
Satsbaserte Co2 anlegg lager du enkelt selv av en 1,5 liters brusflaske, litt luftslange samt sukker og gjær.
Er mange oppskrifter på dette om du søker på foraet.
Du kan kjøpe en billig glassdiffusor eller mate Co2 inn i en sirkulasjonspumpe eller den utvendige.
Jeg har sittet og skumlest igjennom de oppskriftene her på AF.

Men jeg er litt skeptisk til hvor mye co2 o.s.v til en 325Liter. :P Derfor tenkte jeg og være på den sikkre siden og spørre her først før jeg setter noe igang.
Disse satsbaserte løsningene egner seg egentlig best til vesentlig mindre kar enn du har, uansett virker det som de fleste går lei av å drive å blande sats i lengden.
Ett skikkelig anlegg er å foretrekke med hensyn til stabilitet av tilførsel over tid samt at det er greit å skru det av når lyset går.
Men for å teste om dette er noe for deg så er det enkelt og billig å lage ett DIY-anlegg.
Du har et godt poeng der. Men vet ikke helt om jeg orker og stå og riste en 20-30L dunk 1-3 ganger i måneden.. ;P hehe! Tror kanskje jeg går i sammarbeid med fatter'n og mekker et lite et i en 1,5L flaske e.l for og teste det.

Men du har altså ingen erfaringer med de 2 anleggene jeg henviser til?
Har ikke erfaring med disse anleggene nei.
Men de er bare glorifiserte varianter av brusflaske med sats....
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap