Fluva-fx5 som bråker

Heisann, jeg kjøpte en fluval fx-5 i slutten av august å var veldig fornøyd. Men da jeg flyttet pumpen her om dagen (flyttet den bare ett par meter til andre siden av akvariet) å skulle starte den igjenn så bråker den noe aldeles forferdelig... den kvitter seg med luft å gjør alt den skal men den durer noe voldsomt som om rotoren treffer ett eller annet.. Jeg kontaktet butikken jeg kjøpte den på å han ville gjerne bytte rotor å prøve den ut litt.. så jeg kjøpte en ny rotor som jeg prøvde men med samme resultat, en voldsom durelyd som ikke høres noe særlig ut (men pumpen fungerer å gjør "jobben sin").. Der jeg kjøpte pumpen vil fortsatt at jeg skal prøve å bytte rotor enda en gang, med rotor som han bestiller selv.. Jeg i min lille verden hadde trodd at det var så enkelt at jeg kom inn med pumpen å at de evt tester den å at jeg får med meg en ny pumpe, men det er vel litt lettvint det...?? men begynner å føle meg litt dum, så jeg lurer litt på hva andre synes å mener... (.. butikken er i østfold å jeg bor i vestfold så det er ikke bare å "stikke innom" heller.. blir fort dyrt med ferge å alt.. men har selvfølgelig pratet med de på telefon..)
huff det skal ikke være bare lett.... etter å ha pratet med butikken der jeg kjøpte pumpen på telefonen skulle jeg komme bort idag å få byttet rotoren i pumpen. Så jeg tar pumpen ut av akvariet, tømmer den å laster den i bilen å kjører fra vestfold til østfold for å få pumpen reparert.. Da jeg kommer til butikken så undersøker de pumpen litt, starter den i et akvarie å kan selv høre bråket den lager å sier at sånn skal det ikke være. Men det er jo ikke noe de kan gjøre for de har jo ingen rotor til fluval fx-5. De åpner pumpen å tar ut rotor å titter litt på den å "tørr"kjører den litt å begynner å komme med forklaringer om at pumpen kan være "overbelastet", da den bråker like mye uten filtermedie blir dette forkastet. Så kommer bortforklaringen med at noen bruker sand å sand med kvarts? som kan komme inn å ødelgge rotor å sånt. Tilslutt kommer de frem til at de skal bestille en ny rotor som kommer om nye 2uker.. å da jeg skal ta pumpen min å gå får jeg beskjed om at det er mulig at rotoren IKKE dekkes av garanti da dette er en "slite" del.. Jeg påpeker da at pumpen er kjøpt i slutten av august å BØR tross alt vare litt lenger enn 2mnd.. fikk da beskjed om at bremsene på nye biler ikke gikk under garantien på en eller annen lokal-bilbtuikk.. Da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si så jeg tok med pumpen min å gikk. Dette er en butikk jeg ALLTID har vært veldig fornøyd med å handlet realtivt mye her, både fisk å utstyr. Betjeningen har altid vært veldig hyggelig å behjelpelig når jeg har handlet fisk å utstyr, men når jeg kommer tilbake med pumpen jeg har kjøpt der for reklamasjon\garanti føler jeg at jeg blir møtt med en kald skulder. Jeg føler med rett å slett lurt av hele greiene, de er så utrolig hyggelig så lenge jeg KJØPER noe. Men når du virkelig trenger de, når noe du har kjøpt hos de går i stykker så blir man møtt med en kald-skulder. Det kaller jeg rett å slett rævva.. mulig det er meg som er litt rar men.. sikkert det 8-)
Forresten er det fy-fy å skrive navnet på butikken?? er ikke ute etter å "henge ut" noen men dette er veldig kjipt synes jeg.. å det hadde jo vært kjekt hvis det er flere som har opplevd noe lignende, så kan jo vi evt utveksle erfaringer her å tyste på hvilke butikker det er snakk om privat 8-)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap