Handle på nett

Jeg har tenkt til å bestille litt greier fra webzoo siden jeg har et gavekort der.
Det jeg lurer på er hvor lurt det er å bestille det jeg har tenkt på (kanskje man får tak i billige løsninger i helt andre butikker (nille feks))
Lista er slik for tiden:
- Forsteinet tre 50kr pr kg
- Plantis 37,50
- Pinsett 30cm 95,60
- Esha hexamita 20ml 105,40
- gastropix 20ml 63,00
- 2000 20ml 75,60
- exit 20ml 57,40
- instant brine shrimp 97,80
- tetra tabimin 47,20
- jbl novotab 47,80
- fiskepose liten 63,20
- poseholder 50,00
- jbl nobil fluid 63,80
- jbl novotom 51,40

Dette kommer såklart på mye mer enn jeg har gavekort på, det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med det som er fornuftig å kjøpe. Sånn som pinsetten, kanskje noen vet om noe lignende i vanlig butikk som da er billigere?
Medisinene, trenger jeg dem, hexamita er jo mot hullsyke på discus, men den gjelder vel for alle chiklider?
Gastropix er mot snegler, den tenkte jeg på at jeg kunne ha nye planter og sånn i, men hvordan fungerer den??
Maten: hvor lenge varer disse, er det noen mening i å handle det nå hvis jeg kanskje ikke får brukt det før om et år?

Ellers må man gjerne kommentere ting man bruker selv fra lista, alt er velkomment
Kommenterer bare pinsetten, siden du kan undersøke priser på det andre selv...
Man kan bruke en slik pinsett som man bruker til matlaging, dersom du bare trenger en på 30 cm...
Husker ikke hvor jeg kjøpte min, men tror det var på rema1000 i sin tid, og den va ikke dyr... I små kar er jo egentlig pinsett bare en duppeditt. Jeg bruker bare hendene. Mye lettere. I dype kar er det selvsagt noe annet, men da trenger man gjerne lenger enn 30 cm?
30 cm hjelper på en måten at man slipper å stappe hele armen oppi karret oxo innbiller jeg meg at den vil komme til på små steder lettere enn store hender.
Mener jeg har sett, er det klype i dagligarebutikk, men husker såklart ikke hvor.
Skal se etter idag, må likevel handle på rema 1000 (eneste som har brødet jeg skal ha)
Glemte å nevne at den du trenger er den varianten som er laget for teflonpanner. Den er ikke skarp, og er skånsom mot glassbunnen i karet...
Sjekket litt på aquamanias ang prisforskjeller, skjønner det at det er bedre å kjøpe mat og medisiner der. De hadde såklart ikke alt, men det de har kan jeg heller handle der ved en senere anledning.

Da kanskje gavekortet går opp i opp på webzoo oxo ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap