Fx5 - fylles med?

Har lett rundt i forumet uten å finne ut hva folk fyller denne med? Kunne tenke meg å prøve bioballer? Hvor mange liter må den ha i så fall?

Noe annet som må til? Det skal vist følge med svamper, men ingenting annet. Hva bruker dere for best mulig resultat? Skal brukes i nystartet 450 liter - ble satt opp 9 januar 2009 (sjekk bildet da )

Tips til noe som fungere og til og med er litt rimelig?
Jeg bruker "makaronni"rør i den ene kurven, efisubstrat i den andre og BIO baller i den trredje.
Dette oppsettet har fungert bra i mange år, denne fx5en står i et 660 l diskuskarr.
Filteret må reingjøres ca.1 gang i året.

Husker ikke mange liter dette filteret er på igjen jeg, men det står vel f.eks i nett"sjappene", og så mange liter trenger du.
Inaktiv bruker
Har fyllt opp alle kurvene med bioballer. Kjøpte 6 liter, og fikk da litt for mye. Dette fungerer kjempefint her, år etter år Svamper følger med, samt en instruksjons-DVD. Jeg rengjør filteret ca 1 gang i året. Ikke fordi det går tett, men pga. L-maller som griser en del

Lekkert akvarium du har
Tusen takk for tips (og koselig kommentar) Kjempe flott. Da venter jeg i spenning å ser hva jeg fyller FX'en med. Regner med det blir bioballer. Ser det blir anbefalt 5,9 liter fyllmasse

Blir bra. Takk for hjelpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap