Sort sand, noen som vet hvor det kan skaffes?

Er ute etter en så mørk så mulig gjerne svart sand, 0-4mm tror jeg det heter.
Må være rundet i kantene om det er litt store steiner, da det skal brukes til malawi...
Jeg har ikke sett det selv, men jeg har lest her at Rådasanden finnes i en svart variant. De fleste akvariebutikker fører Rådasand, og skulle derfor ha muligheten til å bestille inn en sekk av den svarte sanden til deg om du spør. Kan hende de må lete litt i listene sine, men den finnes.
mona o
Jeg har ikke sett det selv, men jeg har lest her at Rådasanden finnes i en svart variant. De fleste akvariebutikker fører Rådasand, og skulle derfor ha muligheten til å bestille inn en sekk av den svarte sanden til deg om du spør. Kan hende de må lete litt i listene sine, men den finnes.

Ja den har jeg sett, men synes den hadde så skarpe kanter... og litt grov synes jeg
Hei hei
Har sett at på aquamanias sider får du kjøpt svart sand i forskjellige størrelser.
Legger til en link her Akvarie sand

Ellers så har mange akvarie butikker det og så slipper du å kjøpe 20 kilos sekker.
Fredrik Kildal
Ellers så har mange akvarie butikker det og så slipper du å kjøpe 20 kilos sekker.

Jeg tror nok store sekker er det som må til når man skal innrede et malawi-kar De pleier å ha en viss størrelse, gjerne flere hundre liter.
Hehe
Hehe åja:P
Fant noe på Tropefisk sine sider og 0,5-1mm. Men var ille dyr da.
Svart sand
Noen som vet noe om den sanda på tropefisk.no? den sorte
Mariflyfly
Er ute etter en så mørk så mulig gjerne svart sand, 0-4mm tror jeg det heter. Må være rundet i kantene om det er litt store steiner, da det skal brukes til malawi...

På Buddy i Oslo (like ved Oslo City) har de svart rådasand tror jeg det er. Den er ihvertfall sånn ca. 0.33mm i størrelse. Men siden de har den, bør alle Buddy butikker få det inn.
Buddy har også en svart litt blank sand fra Zolux som heter Quartzite Noire.
Svindyr. Tror jeg ga 278 kr for 20 kg.
vil faktisk ike si at det er dyr pris for så mye sand da... finnes sand som er myyyyye dyrer enn det.. agronittsant feks 818 kr for 18 kg...
Jeg har svart sand i 110-literen min. Tror ikke den er mer enn 0-4 mm. Litt grovere enn Biltemasanden. Fungerer helt fint. Kjøpt på Tropehagen Zoo.
Imazo fører
136.0053 AKVARIE GRUS SVART, Svart js 0.2 -1.5mm 30kg
se katalogen på www.imazo.se
Husket dessverre feil. 349 pr pose kostet den sorte Zolux-sanda på Buddy. Posen veier 12 kg. Beklager
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap