Vanntester..bestille hvor?
Jeg trenger vanntester, har bare en litt ødelagt pH test så evt. trenger jeg å erstatte den også. Ellers trenger jeg GH, KH og NO2.
Lønner det seg å kjøpe Tetra's laborett sett? Eller hver av testene hver for seg (utenom om CO2, med mindre jeg virkelig trenger den).
Så det store spørsmål:
Hvor bør jeg kjøpe det? Jeg ønsker rask leveringstid, greie priser og lav fraktkostnad.
Eller vil det lønne seg å kjøpe det i en vanlig butikk?
Lønner det seg å kjøpe Tetra's laborett sett? Eller hver av testene hver for seg (utenom om CO2, med mindre jeg virkelig trenger den).
Så det store spørsmål:
Hvor bør jeg kjøpe det? Jeg ønsker rask leveringstid, greie priser og lav fraktkostnad.
Eller vil det lønne seg å kjøpe det i en vanlig butikk?
Postet 20.02.09 kl 17:00
Du kan se lagerstatus hos Webzoo. Det er en fordel. De hadde 3 av de 4 testene på lager (kh-testen stod i 0 på lagerstatus).
De fire testene du nevner: ph, kh, gh og nitritt testet jeg å legge i handlekurven der. Tok JBL tester, da de er mer nøyaktige enn Tetra sine.
De fire testene ble 316,50 kr. (uten porto)
Porto-takster står opplyst på Webzoos informasjonssider.
Hvis du velger de samme 4 produktene hos Aquamanias, ble handlekurvens totalsum Kr 256,- (uten porto)
Det lønner seg definitivt ikke å kjøpe i vanlig butikk. I den lokale zoosjappa på nærmeste senter her, betalte jeg 130 kr for en ph-test refill. Det er mer enn det dobbelte av hva Aquamanias tar for hele ph-settet med fargekart og alt! Det kostet meg altså dobbelt så mye for mindre!
De fire testene du nevner: ph, kh, gh og nitritt testet jeg å legge i handlekurven der. Tok JBL tester, da de er mer nøyaktige enn Tetra sine.
De fire testene ble 316,50 kr. (uten porto)
Porto-takster står opplyst på Webzoos informasjonssider.
Hvis du velger de samme 4 produktene hos Aquamanias, ble handlekurvens totalsum Kr 256,- (uten porto)
Det lønner seg definitivt ikke å kjøpe i vanlig butikk. I den lokale zoosjappa på nærmeste senter her, betalte jeg 130 kr for en ph-test refill. Det er mer enn det dobbelte av hva Aquamanias tar for hele ph-settet med fargekart og alt! Det kostet meg altså dobbelt så mye for mindre!
Postet 20.02.09 kl 17:27
Endret: 20.02.09 kl 17:34
ebay? her er et til 178kr.inkl frakt.(gjelder for valutakursen idag)
http://cgi.ebay.com/Tetra-Complete-Pond-or-Aquarium-Water-Laborett-Test-Kit_W0QQitemZ220348225959QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0
bare ett eksempel da. har funnet disse til $12,99 +$10,00 i porto. men det er bare tre dollar i forskjell. fant ikke noen til $12.99.
http://cgi.ebay.com/Tetra-Complete-Pond-or-Aquarium-Water-Laborett-Test-Kit_W0QQitemZ220348225959QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0
bare ett eksempel da. har funnet disse til $12,99 +$10,00 i porto. men det er bare tre dollar i forskjell. fant ikke noen til $12.99.
Postet 20.02.09 kl 18:41
fransine blablaebay? her er et til 178kr.inkl frakt.(gjelder for valutakursen idag) http://cgi.ebay.com/Tetra-Complete-Pond-or-Aquarium-Water-Laborett-Test-Kit_W0QQitemZ220348225959QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0 bare ett eksempel da. har funnet disse til $12,99 +$10,00 i porto. men det er bare tre dollar i forskjell. fant ikke noen til $12.99.
Det var jo en super idé! Er jo ganske greit å ha hele settet i et.. at jeg ikke tenkte på utlandet!!
Postet 20.02.09 kl 19:32
Postet 20.02.09 kl 19:40
Postet 20.02.09 kl 20:09