Jeg kjøpte ei pumpe til mitt 160 l akvarie som heter Vita Tech 570 (100-200l), et innerfilter. Denne pumpa skulle ifølge akvarieforretningen jeg kjøpte den av være bra. Denne pumpa minner utseendemessig om en type Eheim-pumper jeg har sett tidligere.
Da jeg skulle montere den, manglet lukkeklipsene som sugekoppene skulle sitte på. Regnet med at dette skulle ligge i eska, men det gjorde de ikke.
Luftslangen, som jeg i bruksanvisningen så skulle være på toppen, lå heller ikke i esken.
Jeg monterte pumpa, og syntes selv jeg satte delene godt sammen, men når jeg lar pumpa gå under vann, går bare delene fra hverandre igjen.
Er det bare meg som ikke klarer å montere en idiotsikker pumpe, eller er det noe galt med den?
Tenkte å levere den tilbake til butikken, men måtte bare høre med dere her inne om dette er deler som vanligvis ikke følger med i pakken, selv om de er vist i bruksanvisningen...Synes ei pumpe som kostet nesten 1000 kr burde fungere bedre enn dette
Er dette ei grei pumpe til et 160 liters akvarie, eller ville dere hatt ei annen pumpe?