Få akvarium bygget etter mål

Hallo.

Har sendt inn noen forespørsler til div. akvariebyggere ang. akvarium etter mål. Er det noen som har erfaring med noen akvariebyggere og hva sånn cirka pris bør ligge på for et kar på 200l*75b*80h?

Plussmedlem
Er ikke det tålig standardmål på ferdig kar da? Må vel bli billigere det...
ups, skal være 250 i steden for 200.

Kanskje det er standardmål ja...
Plussmedlem
Mole
ups, skal være 250 i steden for 200. Kanskje det er standardmål ja...

He, he.. Litt forskjell ja... For med 200 ville det vært tålig likt med 1120..

Men vet ikke hvem som har kar rundt 1400 liter, det er ca de målene. Vet man får kjøpt det....
Joda, mener aqualine, aquastabil m.m har 1460l. men de var forholdsvis stive i pris, så derfor lurte jeg på om noen hadde erfaringer med å få andre til å bygge.
Akvarier bygd etter spesialmål er dyrere pr antall liter enn hva masseproduserte standardmål-akvarier er. Så ikke regn med å spare noe på å få bygd etter mål - regn heller med at det blir en del dyrere. Så hvis du synes prisen på et stort standardmål-kar var litt stiv, så...

Jeg har forresten 7 helglass-akvarier bestilt etter spesialmål. Jeg liker akvariene lavere enn hva som leveres som standard, og helst lengre også. 5 av dem er bestilt hos Tropefisk, men de har sluttet med spesialbestillinger. De 2 siste på 120 x 40 x 35 cm er bestilt hos Webzoo.

På akvarier over 800 liter og om man ønsker kar med egne mål, kan man spare mye på å bygge selv. Kjøper mann glass på rett sted, til en fornuftig pris, er det mye å spare. Å kjøpe et ferdig bygget kar, kan derimot bli en del dyrere.
På akvarieudstyr.dk skal de ha 25060 for såen en balje!
Det stemmer det, det synes jeg er i meste laget. Hørte med et svenskt firma og de skulle ha 20000sek,- og med dagens kurs blir det en del billigere.
Jeg får sjekke opp litt til før jeg bestiller.

Om noen kan anbefale noe, så er jeg glad for det.

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap