Innvendige pumper, erfaring med disse merkene?

Hei!

Lurer på om noen har hørt om disse innvendige pumpene:
- Swordfish (evt Aquality, usikker på hva merket egentlig heter) 380 l/h, 50-100 liter

- Vitakraft, vitatech 500.

Har nettopp sett disse på en butikk, og lurer på om noen har erfaring med de.

Har et 79 liters kar, som har en innvendig pumpe som er forferdelig slitsom. Vurderer derfor å bytte ut denne.
Er utvendig pumpe å foretrekke fremfor innvendig?

-Line
Line
Hei! Lurer på om noen har hørt om disse innvendige pumpene: - Swordfish (evt Aquality, usikker på hva merket egentlig heter) 380 l/h, 50-100 liter - Vitakraft, vitatech 500. Har nettopp sett disse på en butikk, og lurer på om noen har erfaring med de. Har et 79 liters kar, som har en innvendig pumpe som er forferdelig slitsom. Vurderer derfor å bytte ut denne. Er utvendig pumpe å foretrekke fremfor innvendig? -Line :)

Jeg var også og så på disse. Ble fortalt at de er laget av vitakraft på lisens fra Eheim. I praksis er det et eheim pickup filter. Alstå bør det være bunnsolid for mindre akvarier.

-Tim
Okei det høres jo veldig bra ut.
Men vi har lurt på om vi bør gå for en utvendig pumpe i stedetfor en innvendig. Den pumpen som er i akvariet nå er integrert, så det er så og si umulig å fjerne den. Da blir det litt overfylt å ha oppi en til innvendig pumpe føler vi, så det er mulig det da er bedre med en utvendig.

Noen tips til noen bra, men kanskje litt billige utvendige pumper til et 79 liters kar? Som studenter ser man gjerne litt ekstra på prislappen
jeg har en swordfish pumpe, ( 1000l/h )virker greit i mitt 180 liters kar. var med ett kullfilter i det også, men dette er nå byttet ut med en ekstra svamp. tror det er en grei " billigpumpe "
Er det en innvendig eller en utvendig Swordfish-pumpe du har Jonny? Er glad for alle tips vi får. =)
Filter er den siste plassen du skal spare.

Jeg ville gått for denne: http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=42&produktid=2732&Navn=02.%20Eheim%20Pro%203&HKatID=24

Høy kvalitet og justerbar gjennomstrømning. Alt av filtermedia følger med.

-Tim
det er desverre innvendig. leste ikke posten skikkelig før jeg svarte :P
Ja, vi har tenkt at når vi først skal kjøpe så skal vi kjøpe en solid og god pumpe. Så det blir ikke til at vi går for det billigste og dårligste alternativet, langt derifra. Vil jo at fiskene skal ha det fint.

Har også sett at mange pumper kommer uten filtermedia, så det var jo en ganske overkommelig pris på den du viste til Tim

Skriver ned alle forslag, så drar vi på butikken og sjekker de ut når stipendet er komt på konto!
Line
Ja, vi har tenkt at når vi først skal kjøpe så skal vi kjøpe en solid og god pumpe. Så det blir ikke til at vi går for det billigste og dårligste alternativet, langt derifra. Vil jo at fiskene skal ha det fint. Har også sett at mange pumper kommer uten filtermedia, så det var jo en ganske overkommelig pris på den du viste til Tim :) Skriver ned alle forslag, så drar vi på butikken og sjekker de ut når stipendet er komt på konto! :)

Ingen andre i norge, som jeg vet, gir samme pris på den jeg linket til. Må bestilles på nettet.

-Tim
Okei, ja da er nok det like greit Tusen takk for tipset!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap