Skal kjøpe stort akvarium - hvilket og hvor?

Har tenkt å kjøpe et stort akvarium nå når jeg har kommet i hus i en leilighet jeg kommer til å bo i noen år! Har gledet meg lenge - men trenger litt råd til hva slags kar man kan kjøpe hvis man ønsker et kar til aqauscaping og pynt som er mellom 200 og 400 liter. Hvor får man best pris? Har sjekket mye på nett men butikkene er tilbakeholdne med å skrive priser, noe som rammer oss forbrukere!

Har to akvarier fra før.
Om du har tid og mulighet å kjøre til Moss ville jeg satset på dahlsdyrerike.
Iallefall om juwel-akvariene faller i smak. Prisen er best i Norge.
Aquamanias har også mye å velge i til ganske så bra priser. Ikke noe minus at denne butikken er meget god på service.

Disse har også liggende ute priser på alle sine akvarier.
Store kar som også skal være til pynt betyr vel egentlig Juwel Vision eller Rio, som Pål sier er nok Dahls billigst, men jeg hadde kontaktet Aquamanias først - makan til kundeservice skal du lete lenge etter.
Jeg stiller meg bak rådene om å ta en tur til Dahls, men du skriver aquascaping og da vet jeg ikke om jeg ville gått for Juwel. Har selv juwel 240 og er fornøyd med det, men alle juwelkarene er ganske grunne og høye. Det gjør at de blir vanskelige å innrede da bunnarealet er begrenset. Jeg vet Dahls kan levere kar på spesialmål, hva med å be om pris på kar med stor bunnflate? Mye lettere å innrede...
Takker for gode råd... Ekstra lys i juwelkar, er det vanskelig? ( shit -jeg må spare en stund!!)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap